ظرفیت‌های بهرگان برای مقابله با تحریم‌های صنعت نفت اثبات‌شده است

مدیر گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری در بازدید از منطقه بهرگان شرکت نفت فلات قاره ایران گفت: منطقه بهرگان با دارا بودن تأسیسات و نیروهای عملیاتی جهادی، توانایی‌های غیرقابل انکار و اثبات‌شده‌ای در مقابله با تحریم‌های ظالمانه دارد.

به گزارش شانا، علی آقامحمدی در پی اطلاع از اقدام‌ها و تلاش‌های کارکنان شرکت نفت فلات قاره ایران در اجرای طرح‌ ملی تخلیه و انتقال میعانات گازی به خطوط لوله و ارسال آن به پالایشگاه‌ها و همچنین ساخت اقلام تحریمی و با تکنولوژی بالا مربوط به توربین‌ها و سایر تجهیزات آن منطقه، نهم مردادماه از تأسیسات خشکی منطقه بهرگان، میدان سروش، پایانه شناور خلیج فارس و SBM و عملیات هم‌زمان تخلیه و بارگیری بازدید کرد.

وی در این بازدید با اشاره به نقش تاریخی منطقه بهرگان در سال‌های پس از انقلاب به‌ویژه دوران دفاع مقدس برای واردات فرآورده‌های نفتی مورد نیاز کشور، همچنین بازسازی تأسیسات آسیب‌دیده در دوران جنگ در کمترین زمان ممکن، به فعالیت اخیر شرکت نفت فلات قاره ایران در طرح ملی تخلیه و انتقال میعانات گازی به خطوط لوله و ارسال آن به پالایشگاه‌های داخلی اشاره کرد و گفت: منطقه بهرگان با توجه به وجود ظرفیت بالای مخازن ذخیره‌سازی و تأسیسات مرتبط با صادرات و واردات انواع نفت‌خام، این پتانسیل منحصربه‌فرد را دارد که به هاب بِلندینگ و مخلوط کردن برای واردات و صادرات انواع نفت‌خام تبدیل شود.

آقامحمدی در واکنش به اقدام‌های انجام‌شده در منطقه بهرگان از جمله تولید اقلام با تکنولوژی بالا برای تعمیر توربین‌های سکوی بهرگانسر، نیروگاه مرکزی بهرگان و تغییر آرایش سکوهای فرآورشی سروش و تولید کارت‌های الکترونیکی برای مقابله با تحریم‌ها، گفت: این اقدام‌ها با توجه به محدودیت‌ها، امکانات حداقلی موجود و تحریم‌های ظالمانه، بسیار ارزشمند و گامی مؤثر در تحریم‌ناپذیرشدن صنعت نفت کشور است. وی گزارش پیشرفت عملیات را از مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران دریافت و از تلاش‌های خستگی‌ناپذیر کارکنان عملیاتی شرکت فلات قاره در مقابله با تحریم‌های صنعت نفت قدردانی کرد.

در این دیدار از همکاری قابل تحسین و مؤثر شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و معاونت تولید شرکت ملی نفت ایران که به‌صورت مشترک در این طرح ملی همکاری دارند نیز قدردانی شد.

براساس این گزارش، دریافت میعانات گازی پارس جنوبی از سوی منطقه عملیاتی بهرگان شرکت نفت فلات قاره ایران، ارسال آن به واحد بهره‌برداری مارون ۲ و سپس انتقال به پالایشگاه‌های شمالی، برای نخستین بار و با هدف مصرف بهینه میعانات گازی در صنعت نفت کشور کلید خورده است. در این رویکرد، میعانات گازی با نفت خام فوق سنگین ترکیب می‌شود و نفت سنتزی حاصل به‌عنوان خوراک پالایشگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کد خبر 305576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =