مصرف بیش از ۹۰۵ میلیون مترمکعب گاز در اردبیل

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل از مصرف بیش از ۹۰۵ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در این استان در چهار ماه نخست امسال خبرداد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، سردار اسماعیلی گفت: با توجه به کوهستانی بودن و برودت هوا در استان اردبیل، مصرف گاز مشترکان خانگی در چهار ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال، ۶.۵ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: از کل گاز مصرف شده در این مدت، ۵۰۶ میلیون متر مکعب به مصرف خانگی، تجاری و صنعتی مربوط بوده و ۳۹۹ میلیون مترمکعب گاز نیز در نیروگاه سیکل ترکیبی اردبیل مصرف شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل تصریح کرد: این میزان مصرف گاز طبیعی در استان ۸.۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ رشد داشته که بخش خانگی و صنعتی با ۳۱ میلیون مترمکعب رشد و بخش نیروگاه سیکل ترکیبی اردبیل با ۴۹ میلیون مترمکعب کاهش مصرف گاز نسبت به مدت مشابه پارسال روبه‌رو بوده است.

اسماعیلی با بیان اینکه در چهار ماه نخست امسال بیش از ۴ هزار و ۱۶۳ مصرف‌کننده جدید گاز طبیعی در بخش‌های مختلف اعم از خانگی، تجاری و صنعتی در استان اردبیل جذب شده است، اظهار کرد: با این حساب تعداد مشترکین گاز طبیعی از بدو تأسیس این شرکت به ۴۹۴ هزار ۵۳۷ مشترک رسیده است.

وی تصریح کرد: روستاهای بهره‌مند از گاز طبیعی در سطح استان یک هزار و ۳۱۸ روستا معدل ۹۴ درصد است و همه جمعیت ۲۹ شهر استان به‌طور ۱۰۰ در صدی بهره‌مند هستند.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل همچنین گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۶۱ کیلومتر شبکه گاز به شبکه‌های گازرسانی استان اردبیل افزوده شده که در مجموع، میزان شبکه گذاری به بیش از ۹ هزار و ۶۸۷ کیلومتر رسیده است.

به گفته اسماعیلی، یک هزار  و ۶۷۰ عدد  انشعاب گاز جدید در سطح استان نصب شده و  تعداد انشعابات نصب شده در سطح استان به ۲۳۸ هزار و  ۹۵۸ انشعاب رسیده است.

اسماعیلی یادآور شد: شهروندان گرامی می‌توانند در مواقع بروز حوادث مربوط به گاز طبیعی و مشکلات فنی با واحد امداد شرکت گاز استان اردبیل در هر ساعت از شبانه روز با شماره‌گیری ۱۹۴ تماس بگیرند.

کد خبر 305611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =