روسیه در ژوئیه مطابق توافق کاهش تولید اوپک پلاس نفت تولید کرد

وزارت انرژی روسیه اعلام کرد که تولید نفت این کشور در ماه ژوئیه مطابق سهمیه‌اش در توافق کاهش تولید اوپک پلاس بوده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از مسکو، وزارت انرژی روسیه روز یکشنبه (۱۲ مردادماه) اعلام کرد که سطح تولید نفت این کشور در ماه ژوئیه همسو با توافق کاهش تولید سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش، موسوم به «اوپک پلاس» نسبت به سطح تولید ماه ژوئن تغییری نکرده است.

این وزارتخانه افزود که سطح پایبندی این کشور به توافق کاهش تولید اوپک پلاس در ماه ژوئیه نزدیک به مقدار ثبت‌شده در ماه ژوئن و ۹۹ درصد بوده است.

داده‌های وزارت انرژی روسیه که روز یکشنبه (۱۲ مردادماه) در خبرگزاری اینترفکس منتشر شد نشان داد تولید نفت و میعانات گازی روسیه در ماه ژوئیه افزایش یافته و به ۹ میلیون و ۳۷۰ هزار بشکه در روز رسیده است. رقم صادرات ماه ژوئن ۹ میلیون و ۳۲۰ هزار بشکه در روز بود.

براساس توافق اوپک پلاس، مسکو متعهد شد برای حمایت از قیمت نفت، در ماه‌های مه تا ژوئیه تولید خود را به حدود ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز برساند. این توافق شامل تولید میعانات گازی نمی‌شود.

کاهش تولید تاریخی اوپک پلاس از ابتدای ماه اوت تسهیل می‌شود. روسیه اعلام کرده است که تولید نفت خود را روزانه ۴۰۰ هزار بشکه افزایش می‌دهد.

بر اساس گزارش اینترفکس، داده‌های این وزارتخانه نشان داد که تولید نفت و میعانات گازی روسیه از ۳۸ میلیون و ۱۶۰ هزار تن در ماه ژوئن به ۳۹ میلیون و ۶۳۰ هزار تن در ماه ژوئیه رسیده است.

روسیه به‌طور معمول ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار بشکه در روز میعانات گازی تولید می‌کند. این به آن معناست که به جز میعانات گازی، روسیه در ماه ژوئیه روزانه حدود ۸ میلیون و ۵۷۰ هزار تا ۸ میلیون و ۶۷۰ هزار بشکه نفت تولید کرده است.

این خبرگزاری همچنین اعلام کرد سطح تولید گاز طبیعی روسیه در ماه ژوئیه به ۵۰ میلیارد و ۳۳۰ میلیون مترمکعب رسیده که نسبت به پارسال ۷.۹ درصد کاهش داشته است.

کد خبر 305640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =