افزایش ۲۰ درصدی گاز تزریقی به خط سراسری توسط پالایشگاه ایلام

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام از افزایش ۲۰ درصدی گاز تزریقی به خط سراسری توسط این پالایشگاه در سه ماه نخست امسال خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، روح‌الله نوریان در دیدار با سارا فلاحی نماینده ایلام، ایوان ،سیروان، چرداول، هلیلان، مهران و ملکشاهی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سه ماه نخست امسال  نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشد قابل توجهی در زمینه تولیدات این شرکت محقق شده است، گفت: میزان گاز تزریقی به خط سراسری ۲۰ درصد، میعانات گازی ۶ درصد، گوگرد ۲۱ درصد و ال‌پی‌جی بیش از ۳۶۰ درصد افزایش یافته است. 

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی این پالایشگاه در سال ۸۲ آغاز شد و در سال ۸۶ به بهره‌برداری رسید، اظهار کرد: ظرفیت اسمی فاز نخست ۶.۸ میلیون مترمکعب گاز بوده که یکی از اهداف احداث آن تأمین پایدار گاز غرب کشور بوده است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام افزود: محصول‌محور بودن و تولید محصولات متنوع سبب شده که این مجموعه صنعتی در حوزه‌های مختلف به اقتصاد کشور کمک شایانی کند.

نوریان همچنین با بیان اینکه امسال برنامه‌های مدونی برای افزایش تولیدات و بازاریابی محصولات تولیدی در دست اقدام است، تصریح کرد: پیگیری و رفع مشکلات دمایی واحدهای آمین و بازیافت اتان، رفع مشکل ناپایداری نیروگاه‌ها و ارتقای سیستم کنترل کمپرسورهای زیمنس و بویلرهای فشار پایین و راه‌اندازی واحد شیرین‌سازی اتان، از پروژه‌های مهم در حال پیگیری در راستای افزایش هرچه بیشتر کیفیت محصولات و کاهش توقفات ناخواسته‌ و هزینه‌های تولید است.

وی با اشاره به اینکه پارسال هزار و ۹۰۰ میلیون مترمکعب گاز طبیعی تعهد شرکت بوده که ۸۳ درصد آن محقق شده است، گفت: محقق نشدن ۱۰۰ درصدی در این حوزه به دلیل تعمیرات اساسی ۵۸ روزه و بخشی هم به دلیل نصب کلدباکس بوده است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام گفت: یکی از اقدام‌های شاخصی که در سال ۹۸ انجام شد، نصب کلدباکس و مبدل‌های حرارتی بود که با نصب آنها هم پایداری تولید محقق خواهد شد و هم کیفیت محصولات تضمین و سبب پایین آوردن مرکاپتان گاز تزریق‌شده به خط سراسری می شود.

نوریان تصریح کرد: سال ۹۸ تعهدات شرکت پالایش گاز ایلام در بخش تولید میعانات گازی ۹۳ درصد و گوگرد ۱۰۷ درصد محقق شده و میزان تولید ال‌پی‌جی به دلیل تأخیر در راه‌اندازی پتروشیمی ایلام، ۱۶ درصد بوده است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که امسال با راه‌اندازی کامل پتروشیمی ایلام، امکان پمپاژ و ارسال اتان، گاز مایع خام و میعانات به آن مجتمع، از سوی پالایشگاه گاز ایلام فراهم شود.

پالایشگاه گاز ایلام در زمینه‌های مختلف قدم‌های مثبتی برداشته است

سارا فلاحی، نماینده ایلام، ایوان، سیروان، چرداول، هلیلان، مهران و ملکشاهی در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با بیان اینکه مدیران متخصص و متعهد در ایلام تقویت می‌شوند، گفت: در بررسی‌های انجام‌شده در سایه تلاش و کوشش مدیرعامل این شرکت، امنیت خاطر کارمندان و کارگران فراهم شده است.

وی افزود: مدیران باید در کنار تخصص و تعهد شأن کارکنان را حفظ کنند. در این واحد صنعتی، روابط عمومی قوی و دیپلماسی مبتنی بر احترام برای مدیران، کارکنان و کارگران ایجاد شده که در چهره تک تک آنان به‌خوبی دیده می‌شود. مدیری که در کنار تجربه و تخصص، برای کارکنان آرامش ایجاد می‌کند باید تقویت شود و اگر نقطه ضعفی دارد باید با استفاده از روش‌های مختلف آن را برطرف کرد.

نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تلاش می‌شود که مدیران بومی و کاردان در دستگاه‌های اجرایی استان ایلام تقویت شوند. کار کردن در مجموعه صنعتی پالایشگاه گاز ایلام برای افراد بومی از جمله متخصصان، کارمندان و کارگران یک فرصت طلایی بوده و فعالیت دیگر نیروهای تخصصی که خارج از استان در این مجموعه تلاش می‌کنند، قابل تقدیر است.

فلاحی همچنین گفت: میزان تولید پالایشگاه گاز ایلام نسبت به سال‌های گذشته، افزایش چشمگیری داشته و انتظار می‌رود مسئولان در سال جهش تولید، برای تداوم و تحقق آن تلاش بیشتری کنند. پالایشگاه گاز ایلام نیز در زمینه‌های مختلف قدم‌های مثبتی برداشته که قابل قدردانی است.

کد خبر 305683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =