طول شبکه گازرسانی در بندرعباس به ۷۷۰ کیلومتر می‌رسد

مدیرعامل شرکت گاز استان هرمزگان اعلام کرد که طول شبکه گازرسانی در بندرعباس تا سال ۱۴۰۰ به ۷۷۰ کیلومتر می‌رسد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، فواد حمزوی با اشاره به نحوه تولید و توزیع سیلندرهای گاز حاوی گاز مایع (ال‌پی‌جی) که این روزها در شهر بندرعباس با کمبود روبه‌رو شده است و در بعضی محافل و فضای مجازی اسم شرکت گاز استان هرمزگان به‌عنوان متولی این کار مطرح می­‌شود، اظهار کرد: رسالت شرکت گاز استان هرمزگان ایجاد زیرساخت برای توزیع گاز طبیعی به صنایع، شهر و روستاها به‌منظور رونق تولید، رفاه حال شهروندان و استفاده مردم از این نعمت الهی و سوخت پاک است.

وی ادامه داد: این به آن معناست که شرکت گاز استان هرمزگان در تولید و توزیع سیلندرهای گاز مایع، هیچ دخل و تصرفی ندارد، زیرا کپسول‌های گاز مایع یکی از محصولات و فرآورده‌های نفتی است و توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به توزیع‌کنندگان تحویل داده می‌شود و توزیع آن توسط شرکت‌های خصوصی زیر نظر اداره کل صنعت، معدن و تجارت انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان هرمزگان با اشاره به اینکه در چند سال اخیر، اشتراک‌پذیری گاز توسط شهروندان یکی از دغدغه‌های این شرکت گازی بوده است، اظهار کرد: هزینه فراهم‌ کردن زیرساخت‌ها و گازرسانی به این مناطق نسبت به هزینه انشعابی که شهروندان پرداخت می‌کنند بسیار متفاوت است، ضمن آنکه هزینه علمک‌گذاری، نصب علمک، رگلاتور و هزینه نگهداری این وسایل به مراتب بسیار بیشتر و چند برابر از مبلغ حق انشعاب است.

حمزوی تصریح کرد: شرکت گاز استان هرمزگان در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود و رفاه بیشتر مردم استان برای استفاده از گاز شهری، به ایجاد زیرساخت‌ها و توزیع گاز شهری، امضای قرارداد با برخی بانک­‌ها برای دادن تسهیلات به شهروندان متقاضی گازکشی در منازل آنها اقدام کرده و بی‌شک با استفاده شهروندان از گاز طبیعی، الگوی زندگی آنان به سمت رفاه اجتماعی بهتر و بیشتر تغییر پیدا می‌کند و دیگر نیازی به رفت و آمدهای غیرضروری برای تعویض سیلندر گاز در بیرون از منزل به‌ویژه در این ایام که با بیماری فراگیر کرونا دست و پنجه نرم می‌کنیم، نخواهد بود.

وی ضمن دعوت از اصحاب رسانه به‌عنوان پیشگامان و فرهیختگان جامعه، گفت: امید است متولیان رسانه در استان بیش از پیش، فرزندان این دیار شور و شرجی را در مسیر تشویق مردم به استفاده از گاز شهری که سطح بالاتری از رفاه اجتماعی را فراهم می‌کند، یاری و این موضوع را به مطالبه جدی و حق عمومی مردم تبدیل کنند.

مدیرعامل شرکت گاز استان هرمزگان افزود: در تلاشیم با استفاده مردم از گاز شهری، دغدغه و نگرانی آنها درباره تأمین سیلندر گاز در محیط بیرون که می‌تواند یکی از ظرفیت‌های شیوع ویروس همه‌گیری جهانی کرونا  باشد، به کلی از بین برود و شاهد زندگی ایمن­‌تر و سالم‌تری برای شهروندان هرمزگانی با استفاده از گاز طبیعی باشیم.

حمزوی همچنین اظهار کرد: شرکت گاز استان هرمزگان به‌عنوان متولی توزیع گاز شهری، آمادگی کامل خود را برای همکاری بیشتر و بهتر با اصحاب رسانه و مردم هرمزگان برای اشتراک‌پذیری گاز اعلام می‌کند و در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه طرح گازرسانی به سراسر شهر بندرعباس به ۸ فاز تقسیم شده و در حال انجام است، گفت: هم‌اکنون ساکنان برخی محلات شهر بندرعباس از گاز شهری استفاده می­‌کنند و سایر مردم این مناطق در فازهای یک تا پنج که علمک گاز در درب ورودی منزل یا مجتمع آنها نصب شده می‌توانند با مراجعه به سازمان نظام مهندسی و پس از دریافت تأییدیه‌های لازم از آنجا، نسبت به گرفتن اشتراک گاز با مراجعه به ناحیه گاز بندرعباس اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت گاز هرمزگان یادآورشد: فازهای یک تا ۵ گازرسانی به شهر بندرعباس که تاکنون اجرا شده، معادل ۲۵۰ کیلومتر است و فازهای ۶ و ۷ و ۸ نیز در سال جهش تولید در حال اجراست  که تا سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد؛ طول مجموع این سه فاز ۵۲۰ کیلومتر بوده که برای نصب انشعاب گاز در این مناطق حدود ۲۵ هزار علمک پیش‌بینی شده است.

حمزوی تصریح کرد: با بهره‌برداری از مجموع این فازها در شهر بندرعباس تا پایان سال ۱۴۰۰، طول شبکه گازرسانی در این شهر به ۷۷۰ کیلومتر می‌رسد و جمعیتی افزون بر ۱۲۰ هزار خانوار در شهر بندرعباس زیر پوشش خدمات گاز شهری قرار می‌گیرند.

کد خبر 305732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =