حمایت از ساخت داخل با استانداردهای بین‌المللی

وزیر نفت گفت: صدور گواهینامه کیفیت تجهیزات گام مهمی برای توسعه فناوری ملی و حمایت از ساخت داخل با استانداردهای بین‌المللی است.

به گزارش خبرنگار شانا، بیژن زنگنه امروز (دوشنبه، ۲۰ مردادماه) در حاشیه آیین اهدای نخستین گواهینامه کیفیت کالا و تجهیزات صنعت نفت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز نخستین گواهینامه کیفیت محصول کالا و تجهیزات صنعت نفت به نهاد صدور گواهینامه کیفیت انجمن نفت ایران اعطا شد. این اقدام گام مهمی برای توسعه فناوری ملی و حمایت از ساخت داخل با استانداردهای بین‌المللی خواهد بود. ‌

وی با بیان اینکه با صدور گواهینامه کیفیت تجهیزات و کالا راه برای استفاده از تجهیزات ایرانی باز می‌شود، گفت: شرکت‌های ایرانی پس از تحریم برای دریافت گواهی کیفیت تجهیزات مشکلات زیادی داشتند.   

وزیر نفت بر ضرورت تدوام این حرکت هم از نظر کیفیت و هم از نظر تعداد گواهی‌ها برای کالای زیر پوشش تأکید کرد و گفت: انجمن نفت یک نهاد بی‌طرف، حرفه‌ای و تخصصی است که مسئولیت صدور گواهینامه را به‌عهده دارد، امیدواریم این کار در سطح ملی موفق باشد.

زنگنه درباره تیم‌داری صنعت نفت در لیگ برتر فوتبال نیز اظهار کرد: قانون به ما اجازه نمی‌دهد به تیم‌های لیگ برتر کمک مالی کنیم، این صراحت قانون است و ما نمی‌توانیم از قانون تخطی کنیم.

کد خبر 305891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =