خبر رسمی مبنی بر توقیف نفتکش ایرانی در پاکستان نداشتیم

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: بر اساس بررسی‌ها هنوز به‌طور رسمی موضوعی به ایران درباره توقیف نفتکش ایرانی در پاکستان اعلام نشده است.

به گزارش شانا، سیدعباس موسوی، امروز (دوشنبه، ۲۰ مردادماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه، با تبریک روز خبرنگار گفت: از زحمات و تلاش خبرنگاران و روزنامه‌نگاران در عرصه اطلاع‌رسانی و روشنگری قدردانی می‌کنم و امیدوارم در سنگر اطلاع‌رسانی همچنان بدرخشید.  

وی در ادامه درباره شایعه توقیف نفتکش ایرانی در پاکستان، افزود: براساس بررسی‌ها هنوز به‌طور رسمی موضوعی به ایران در این باره اعلام نشده و هیچ خبر رسمی مبنی بر توقیف کشتی حاصل نشده است، اما از طریق بخش‌های ذی‌ربط در حال پیگیری و جمع‌آوری اطلاعات هستیم که در صورت صحت آن، واکنش لازم را نشان می‌دهیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره کناره‌گیری برایان هوک (نماینده ویژه رئیس‌جمهوری آمریکا در امور ایران) و ارتباط آن با ناکامی آمریکا در ایجاد اجماع جهانی علیه ایران، تصریح کرد: جابه‌جایی افراد و نمایندگان ویژه، برای ما اهمیت چندانی ندارد. طبیعی است آنها وقتی شکست بخورند، افراد را جابه‌جا کنند. در بازی فوتبال هم همین گونه است. گروهی که در حال شکست است افراد را تعویض می‌کند، در حالی که می‌دانند وقتی عقب هستند این تغییرات در نتیجه اثری ندارد. 

موسوی درباره جابه‌جایی سفیران و سخنگوی آینده وزارت امور خارجه نیز عنوان کرد: تابستان‌ها فصل جابه‌جایی ماموران دیپلماتیک در نمایندگی‌های خارجی است. ۵ تا ۶ سفیر از جمله سفیر ایران در باکو جابه‌جا می‌شوند، احتمال می‌رود به‌زودی بنده نیز به باکو بروم و جانشین نیز اعلام می‌شود.

کد خبر 305894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =