توقیف دوباره نفتکش آدریان دریا به منزله تهدید کشتیرانی‌ آزاد است

سخنگوی وزارت امور خارجه توقیف مجدد نفتکش «آدریان دریا» را تهدید کشتیرانی‌ آزاد دانست و گفت: در این باره هشدارهای لازم به مقام‌های آمریکایی داده شده است.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، سیدعباس موسوی، امروز (دوشنبه، ۲۸ مردادماه) در یک نشست خبری ضمن قدردانی از حمایت‌های مردمی پس از تحریم وزیر امور خارجه توسط آمریکا، گفت: این تحریم، یک تحریم بی‌مبنا و بدعت در عرصه بین‌المللی است. از همه مقام‌های عالی کشور، رسانه‌ها، مردم و دیگرانی که در این مقطع نشان دادند ایران یک کل واحد است و فرقی میان اجزایش نیست و همه از فرمانده دیپلماسی حمایت می‌کنند تشکر می‌کنم.   

وی درباره رفع توقیف کشتی حامل نفت ایران افزود: اقدام دولت انگلیس و دولت جبل‌الطارق درباره توقیف گریس یک، غیرقانونی بود و اعلام کردیم این اقدام راهزنی دریایی است و هیچ قانون بین‌المللی چنین اجازه‌ای را نمی‌دهد. ایران از طریق مجاری حقوقی و دیپلماتیک اقدام‌هایی انجام داد که به ثمر نشست و کشتی در حال طی مسیر خود است.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: درخواست آمریکا برای تداوم توقیف غیرقانونی است، البته قلدری در دنیای امروز دیگر جایی ندارد، امیدواریم کشورها قانونمدارانه به تحریم‌های یکجانبه آمریکا پاسخ دهند و آنها را نپذیرند، زیرا تحریم‌ها هیچ مبنایی ندارد.

موسوی درباره احتمال توقیف دوباره نفتکش حامل نفت ایران عنوان کرد: اگر این اقدام انجام یا حتی بیان شود، این مسئله یک نوع تهدید کشتیرانی آزاد است. ایران از طریق مجاری رسمی که داشته و به‌ویژه سفارت سوئیس، هشدارهای لازم را به مقام‌های آمریکایی داده تا این اقدام اشتباه را انجام ندهند، زیرا با عواقب بدی روبه‌رو می‌شوند.

کد خبر 292229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =