کارگروهی مشترک بین کمیسیون صنایع مجلس و وزارت نفت تشکیل می‌شود

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: وزیر نفت در نشست این کمیسیون از وضع تولید و فروش نفت کشور گزارشی ارائه کرد و مقرر شد کارگروه مشترکی بین کمیسیون صنایع و معادن مجلس و وزارت نفت برای رفع برخی مشکلات تشکیل شود.

الله‌وردی دهقانی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، به نشست امروز (سه‌شنبه، ۲۱ مردادماه) کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی که با حضور بیژن زنگنه، وزیر نفت، برگزار شد اشاره کرد و گفت: در این نشست وزیر نفت گزارشی از عملکرد وزارتخانه متبوع خود در حوزه‌های نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ارائه کرد.

وی افزود: در این نشست همچنین درباره فروش نفت در طرح موسوم به گشایش اقتصادی دولت نیز بحث‌هایی مطرح شد و زنگنه درباره تولید و فروش نفت کشور در شرایط کنونی گزارشی به نمایندگان مجلس ارائه کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: در نشست امروز این کمیسیون مقرر شد کارگروهی مشترک بین کمیسیون صنایع و وزارت نفت تشکیل شود و این کارگروه انتظارهای وزارت نفت از مجلس و به‌ویژه کمیسیون صنایع و همچنین انتظارهای نمایندگان را از وزارت نفت بررسی کند.

نماینده ورزقان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: با تشکیل این کارگروه می‌توانیم مشکلات را به صورت ویژه بررسی و برای رفع آن حرکت کنیم.

دهقانی تصریح کرد: نمایندگان مجلس در این نشست معتقد بودند که در شرایطی که ما جزو کشورهایی هستیم که بخش بزرگی از انرژی نفت و گاز دنیا را در اختیار داریم باید راهکارهایی بیندیشیم تا بتوانیم از این نعمت خدادادی به نفع اقتصاد کشور استفاده کنیم.

وی عنوان کرد: وقتی می‌توانیم به دوردست‌ترین نقاط دنیا بنزین صادر کنیم، این توانایی را نیز داریم که نفت‌خام را به فرآورده‌های باارزش تبدیل کنیم و تولید ثروت و ارزآوری داشته باشیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: فضای حاکم بر مجلس، فضای همکاری با دولت است و ما وظیفه داریم در این زمینه مشکلاتی را که دولت دارد گره‌گشایی و با همکاری هم در جهت رفع آن حرکت کنیم.

کد خبر 305916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =