بهره‌برداری از تلمبه‌خانه غرب کارون به نفت و گاز اروندان واگذار شد

بهره‌برداری از تلمبه‌خانه غرب کارون و خطوط لوله خروجی نفت خام سبک و سنگین (حدفاصل تلمبه‌خانه تا رودخانه کارون) به شرکت نفت و گاز اروندان واگذار شد.

به گزارش خبرنگار شانا، فاز نخست زنجیره انتقال نفت میدان‌های غرب کارون به کارفرمایی شرکت مهندسی و توسعه نفت و با بهره‌مندی از توان پیمانکاران ایرانی، امروز (پنجشنبه، ۲۳ مردادماه) به‌طور رسمی افتتاح و پس از آن در مراسمی، بهره‌برداری از تلمبه‌خانه غرب کارون و خطوط لوله خروجی نفت خام سبک و سنگین به شرکت نفت و گاز اروندان واگذار شد.

فرخ علیخانی، معاون امور تولید شرکت ملی نفت ایران، واگذاری بهره‌برداری از این تأسیسات را در ادامه روند واگذاری بهره‌برداری میدان‌های غرب کارون به شرکت نفت و گاز اروندان، اقدامی حائز اهمیت خواند و گفت: این روند با تعامل مطلوب شرکت مهندسی و توسعه نفت و شرکت نفت و گاز اروندان دنبال می‌شود تا از این طریق، متن هر چه بهتر و بیشتر بر روی توسعه و اروندان بر بهره‌برداری متمرکز شود.

تورج دهقانی، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت در جریان واگذاری این تأسیسات به نفت و گاز اروندان، گفت: تأسیسات انتقال نفت میدان‌های غرب کارون، گلوگاه مهم صادرات نفت به شمار می‌رود و با توجه به اینکه در آینده بخش قابل توجهی از نفت صادراتی کشور از میدان‌های غرب کارون تأمین می‌شود، این تأسیسات بسیار حائز اهمیت است.

وی گفت: بخش عمده کالاها و تجهیزات استفاده شده در اجرای فاز نخست زنجیره انتقال نفت میدان‌های غرب کارون از محل تولیدات داخلی، تأمین و طرح با اتکا به توانمندی پیمانکاران ایرانی اجرایی شده است. 

جهانگیر پورهنگ، مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان نیز ابراز امیدواری کرد که همکاری با شرکت مهندسی و توسعه نفت در تحویل و تحول میدان‌های غرب کارون و تأسیسات مربوطه تداوم یابد.

کد خبر 306015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =