۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲
  • کد خبر: 306019
تحقق ۱۰۱ درصدی تولید در نفت و گاز مارون

نه گرمای داغ بالای۵۰ درجه این روزهای خوزستان و نه ویروس همه‌گیر کرونا نمی‌تواند مانعی در مسیر موفقیت‌آمیز تلاش فعالان صنعت نفت باشد و نمودار رشد و تلاش از این حوزه همواره پیش رویمان قرار دارد. می‌توان به شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون اشاره کرد که در همین چند ماه نخست امسال به همت کارکنان شرکت توانسته است برنامه تولید را ۱۰۱ درصد محقق کند.

به گزارش شانا، حمید کاویان، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون این خبر را اعلام و اشاره کرد که شرایط تحریمی، تأثیر چندانی بر مقدار تولید نداشته است و ما همچنان با حداکثر توان، تولید حداکثری را در دستور کار قرار داده‌ایم و در این مسیر، تحقق فراتر از برنامه را محقق کرده‌ایم. بدون شک برای تحقق اهداف تولیدی، اقدام‌های مختلفی انجام شده است که پروژه‌های مربوط به نگهداری و تعمیر ماشین‌آلات و تأسیسات، انجام اصلاحیه‌های مختلف عملیاتی، استحصال و جمع‌آوری نفت با MOS و MOT علاوه بر عملیات ترمیمی، تعمیری و توسعه‌ای منظم بر چاه‌ها را می‌توان از اهم پروژه‌ها برشمرد. وی به تشریح اقدام‌های این شرکت در چند ماه نخست امسال می‌پردازد که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید:

هدف گذاری و اولویت شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون در سال ۹۹ شامل چه مواردی می‌شود؟

با توجه به شرایط ویژه کشور و بیماری همه‌گیر کرونا، اولویت اصلی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون، صیانت از سرمایه‌های انسانی، نگهداشت و پایداری تولید است. اهداف شرکت با لحاظ کردن تهدیدها، فرصت‌ها و نقاط ضعف و قوت شرکت و الزام‌های حفاظت از زیست بوم پیرامونی پیش‌بینی می‌شود که این موضوع همواره در دستور کار قرار گیرد، اما براساس شرایط موجود در هر فصل از تصمیم‌سازی، اهدافی را مدنظر قرار می‌دهیم که متناسب با شرایط کلی کشور و جامعه ذی‌نفعان شرکت باشد. رسالت اصلی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون، تولید نفت خام است و در این زمینه هر آنچه لازم است، در دستور کار قرار داده‌ایم. همانند سال‌های گذشته، حمایت از ساخت و سازنده داخلی از اولویت‌های ما در هدف‌گذاری‌هاست و حمایت کامل از شرکت‌های دانش‌بنیان نیز برای بومی‌سازی دانش جهانی مرتبط با صنعت نفت در برنامه این شرکت است.

با توجه به نام‌گذاری امسال به‌عنوان سال جهش تولید چه برنامه‌ریزی در این باره انجام شده است و در این مسیر شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون چگونه ایفای نقش خواهد داشت؟

تولید در شرکت‌های بهره‌بردار، براساس برنامه‌ریزی ابلاغی به شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و به تبع نتایج ارزیابی شرایط روز تعیین می‌شود. از آنجا که بخش زیادی از نفت تولیدی شرکت به‌عنوان خوراک پالایشگاهی، مصرف داخلی دارد، شرایط تحریمی، تأثیر چندانی بر رقم تولید شرکت نداشته است و ما همچنان با حداکثر توان، تولید حداکثری را در دستور کار قرار داده‌ایم و در این مسیر، تحقق فراتر از برنامه را محقق کرده‌ایم. بی‌شک برای تحقق اهداف تولیدی، اقدام‌های مختلفی انجام شده است که پروژه‌های مربوط به نگهداری و تعمیر ماشین‌آلات و تأسیسات، انجام اصلاحیه‌های مختلف عملیاتی، استحصال و جمع‌آوری نفت با MOS و MOT افزون بر عملیات ترمیمی، تعمیری و توسعه‌ای منظم بر چاه‌ها را می‌توان از اهم پروژه‌ها برشمرد و خوشبختانه با زحمات و پیگیری همکاران ما در ستاد شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب واگذاری بسته‌های طرح ۲۸ مخزن مربوط به مارون انجام شده است که با اجرایی شدن آنها اقدام بزرگی در زمینه نامگذاری سال ۹۹ به‌عنوان سال جهش تولید خواهد بود.

منبع: نشریه مشعل

کد خبر 306019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =