رتبه نخست طرح نظارت بر مصرف بهینه گاز به استان فارس رسید

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس گفت: استان فارس رتبه نخست اجرای طرح کنترل و نظارت بر مصرف بهینه گاز را به دست آورد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، غلامعباس حسینی از دستیابی استان فارس به این جایگاه برای دومین سال پیاپی خبر داد و اظهار کرد: تشکیل ستاد کنترل و نظارت بر مصرف بهینه گاز طبیعی، پایش مصرف گاز اداره‌ها و سازمان‌های استان و انجام بازرسی‌های دقیق، سبب کاهش قابل توجه مصرف گاز در استان شده است.

وی افزود: طرح کنترل و نظارت بر مصرف بهینه گاز با هدف پیگیری اجرای بخشنامه معاون اول رئیس‌جمهوری به وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، مؤسسه‌ها و شرکت‌های دولتی، نهادهای انقلاب اسلامی، نیروهای مسلح و استانداری‌ها مبنی بر لزوم رعایت مصرف بهینه و ایمن از گاز اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های دقیق کارشناسان ستاد کنترل و نظارت بر مصرف بهینه گاز طبیعی فارس، مقدار مصرف گاز در اداره‌ها و سازمان‌های دولتی استان رصد شده و با اعزام گشت‌های پایش مصرف گاز، راهکارهای مصرف بهینه، صرفه‌جویی و مدیریت انرژی ارائه شده است.

حسینی با بیان اینکه گشت‌های ستاد کنترل و نظارت بر مصرف بهینه گاز طبیعی به‌صورت مستمر در ساعات کاری و تعطیلات پایان هفته، مصرف گاز و دمای رفاه ادارات و ساختمان‌های دولتی استان را پایش کردند، ادامه داد: پس از بازه زمانی معین، کارشناسان این شرکت در بازدید ادواری چک‌لیست مصرف انرژی  را تکمیل و بر اساس آن هزار و ۸۱۸ اخطار کتبی به اداره‌های متخلف ابلاغ کردند.

وی تأکید کرد: به دلیل رعایت نشدن اصول مصرف بهینه، فهرست اداره‌های متخلف به استانداری اعلام و با هماهنگی دستگاه قضا برابر قوانین و مقررات مربوطه ۱۱۸ حکم قضایی برای آنها صادر شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس انجام ۱۱ هزار و ۷۹۶ مورد بازرسی از اداره‌ها و نهادهای دولتی، تجهیز تیم‌های بازرسی به دماسنج‌های دیجیتال برای افزایش دقت در نظارت، برگزاری دوره‌های آموزشی بهینه‌سازی و رعایت الگوی مصرف گاز، توزیع بروشور، پوستر و اعزام کارشناسان آموزشی ستاد به اداره‌ها، مدارس، مصلاهای جمعه و مراکز عمومی با هدف افزایش آگاهی مردم را از جمله اقدام‌های ستاد کنترل و نظارت بر مصرف بهینه گاز طبیعی در استان فارس اعلام کرد.

کد خبر 306065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =