شرکت ملی گاز برای تأمین پایدار گاز خانگی در زمستان آماده است

سرپرست مدیریت دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران اعلام کرد که این شرکت برای تأمین پایدار گاز در زمستان امسال آمادگی دارد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، محمدرضا جولایی گفت: تمهیدات شرکت ملی گاز ایران در بخش تولید، انتقال و توزیع گاز از ماه‌ها پیش برای زمستان امسال بسیار مثبت پیش رفته، از این رو امسال هم هیچ مشکلی در مصرف گاز به‌ویژه در بخش خانگی نخواهیم داشت.

وی افزود: مقدار گاز تحویلی به خطوط از ابتدای امسال تاکنون نسبت مدت مشابه پارسال چهار درصد افزایش داشته است، ضمن آنکه در بخش مصرف خانگی و تجاری و صنایع عمده نیز شاهد حدود ۱۰ درصد افزایش بودیم.

سرپرست مدیریت دیسپچینگ شرکت ملی گاز مقدار مصرف گاز نیروگاه‌ها نیز اشاره کرد و گفت: در همین بازه زمانی، میزان گاز تحویلی به نیروگاه‌ها نیز هفت درصد افزایش داشته و این مهم توانست تولید ما را مطابق با برنامه به پیش ببرد و گاز را در همه نقاط کشور به‌موقع به مصرف‌کنندگان برسانیم.

جولایی با اشاره به توسعه هوشمندانه شبکه انتقال گاز ایران در طول پنج سال اخیر تصریح کرد: با ساخت و بهره‌برداری خطوط لوله و تأسیسات تقویت فشار جدید، هم‌اکنون امکان انتقال و توزیع هرگونه افزایش تولید گاز در جنوب کشور فراهم شده است.

وی تأمین پایدار گاز بخش خانگی حتی در دورترین نقاط کشور را اولویت و خط قرمز شرکت ملی گاز ایران دانست و اظهار کرد: تلاش شبانه‌روزی همکارانم در صنعت گاز، سبب شده است تاکنون شاهد افت فشار یا قطعی گاز در این بخش نباشیم و به یاری خدا این مهم تا پایان سال اولویت ما خواهد بود.

سرپرست مدیریت دیسپچینگ شرکت ملی گاز  تأکید کرد: با وجود این، هم‌وطنان باید این نکته را مد نظر داشته باشند که هرچند ما دارای ذخایر عظیم گاز هستیم و مشکلی هم برای تأمین گاز مصرفی بخش خانگی و تجاری نداریم، اما حتماً باید از این نعمت خدادادی بهینه استفاده کنیم و آن را هدر ندهیم، ضمن آنکه با این کار می‌توانیم این نعمت خدادادی را برای نسل‌های آتی نیز حفظ کنیم.

کد خبر 306109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =