۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹
  • کد خبر: 306194
بررسی راهکارهای مدیریت خوردگی در نفت فلات قاره

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران بر ضرورت تدوین دستورعمل یکپارچه پایش خوردگی و نگهداشت خطوط لوله دریایی این شرکت تأکید کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت فلات قاره ایران، علیرضا سلمان‌زاده در دومین نشست هم‌اندیشی رؤسای بازرسی فنی و خوردگی فلزات ستاد و مناطق عملیاتی با بیان اینکه باید برای پایش خوردگی خطوط لوله و تأسیسات و استقرار سیستم مدیریت خوردگی اقدام‌های لازم انجام شود، گفت: تدوین دستورعمل یکپارچه پایش خوردگی و نگهداشت خطوط لوله دریایی به همراه ماتریس وظایف ادارات و واحدهای ذی‌ربط در مناطق عملیاتی و ستاد ضروری است.

وی افزود: اجرای برنامه بازرسی داخلی خطوط لوله زیردریایی مناطق عملیاتی دارای اولویت و تعیین تکلیف قرارداد توپکرانی هوشمند خطوط لوله دریایی با شرکت پیمانکار مهم است.

به گفته مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران، انجام بازرسی دوره‌ای سکوها، سازه‌های دریایی و تأسیسات خشکی مناطق عملیاتی به‌منظور دستیابی به برنامه مدون، تعیین احجام و شرح کار دقیق بازسازی و نوسازی آنها و اجرای برنامه تعمیرات اساسی مورد نیاز در این شرکت باید مورد توجه قرار گیرد، همچنین ارتقای کمّی و کیفی ساختار سازمانی اداره بازرسی فنی و خوردگی فلزات در سطح ستاد و مناطق عملیاتی از دیگر مواردی است که نیاز به توجه جدی دارد.

سلمان‌زاده با تأکید بر استفاده از تکنولوژی‌های ارتباطی نوین به‌منظور چابک‌سازی واحدهای مختلف، ضرورت تدوین برنامه‌های اجرایی واحدهای مختلف ستادی و عملیاتی به‌صورت سالانه و پنج ساله را یادآور شد.

وی در این نشست با برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی بازرسی فنی و خوردگی فلزات در داخل و خارج از شرکت موافقت کرد و گفت: باید فهرست دستگاه‌ها و تجهیزات مورد نیاز بازرسی فنی و خوردگی فلزات مناطق عملیاتی و ستاد برای تأمین بودجه و خرید با اولویت خاص تهیه و ارائه شود.

در این نشست، مهدی میرزاده‌دهکردی، رئیس بازرسی فنی و خوردگی فلزات گفت: صیانت از سرمایه و دارایی‌های فیزیکی، افزایش ایمنی و کاهش مخاطرات و خسارات جانی و مالی از طریق انجام بازرسی‌های مختلف در همه مراحل تأمین کالا، نصب، راه‌اندازی پروژه‌ها و بهره‌برداری تأسیسات، برنامه‌ریزی برای انجام بازرسی‌های دوره‌ای سکوها و تأسیسات خشکی مناطق عملیاتی، یکپارچه‌سازی روش اجرایی، دستورعمل‌ها و چک‌لیست‌های بازرسی فنی و برگزاری بیش از ۱۲ دوره تخصصی بازرسی فنی و مدیریت خوردگی در سال گذشته با استفاده از توانمندی همکاران شرکت به‌عنوان اساتید با همکاری واحد آموزش از مهم‌ترین دستاوردهای این واحد بوده است.

در ادامه این نشست رؤسای بازرسی فنی و خوردگی فلزات مناطق عملیاتی با ارائه فعالیت‌های شاخص، برنامه‌های آتی را مطرح و به بیان دیدگاه‌ها و طرح مشکلات موجود پرداختند که در پایان درباره موارد مطرح‌شده، تصمیم‌های لازم دریافت شد و پیگیری اجرای آن در دستور کار قرار گرفت.

کد خبر 306194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =