قدردانی از فعالان عرصه سلامت صنعت نفت به مناسبت روز پزشک

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت ضمن تبریک روز پزشک، از تلاش‌های همه فعالان عرصه سلامت کشور به‌ویژه کادر درمانی این سازمان که در این شرایط بحرانی به نوعی با شیوع ویروس کرونا دست و پنجه نرم می کنند، قدردانی کرد.

حبیب‌اله سمیع در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، عنوان کرد: روز پزشک بهانه‌ای شد تا بتوان به همه پزشکان به‌ویژه پزشکانی که در اورژانس خاکستری و بخش کرونا در حال فعالیت هستند، خدا قوت و خسته نباشید گفت. بنده برای همه این عزیزان آروزی سلامتی و توفیق روزافزون دارم و امیدوارم که این پرچمداران حوزه سلامت بتوانند کماکان با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی مناسب در خدمت مردم شریف ایران و به‌ویژه خانواده صنعت نفت باشند.  

مراجعه بیماران کرونایی به بیمارستان‌های نفت روبه‌کاهش است

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در ادامه از کاهشی بودن روند مراجعه بیماران کرونایی به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی زیر پوشش این سازمان خبر داد و گفت: هم‌اکنون ۷۷ نفر بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های ۹گانه سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت بستری هستند که از این تعداد، ۲۱ نفر در بیمارستان نفت تهران به سر می‌برند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه روند مراجعات کاهش ۱۰ الی ۲۰ درصدی را نشان می‌دهد، تصریح کرد: برای حفظ این روند کاهشی و رسیدن به شرایط مطلوب، مردم باید همچنان نسبت به زدن ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و شستن مکرر دست‌ها توجه کافی داشته باشند.

فعلا چشم‌اندازی برای تولید واکسن کرونا پیش‌روی‌مان نیست

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت به اخبار منتشر شده مبنی بر تولید واکسن کرونا از سوی دو کشور روسیه و چین اشاره و عنوان کرد: یکی از مسائلی که بارها از ما پزشکان سوال می‌شود تولید واکسن کروناست که به‌تازگی روسیه و چین اذعان کرده‌اند به دانش و فناوری تولید این واکسن دست یافته‌اند. این واکسن‌ها هنوز مورد تائید نهایی مجامع بهداشت جهانی نیست و افزون بر آن هنوز به عنوان مصرف عمومی وارد جوامع خودشان هم نشده است.

سمیع یادآور شد: هر چند در کشور ما نیز براساس اعلام مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور در رسانه‌های رسمی و صداوسیما از پایان آزمایش‌های حیوانی برای تولید واکسن کرونا و رسیدن به مرحله آزمایش‌های انسانی خبر داده شده است، اما هم‌اکنون چشم‌انداز روشنی برای درمان این ویروس پیش‌روی‌مان نیست.

وی ادامه داد: بنا به اظهارات مسئولان وزارت بهداشت، در صورت دریافت هرگونه تائیدیه بهداشت جهانی بابت تولید واکسن از سوی هر کشوری، کشور آمادگی لازم برای وارد کردن آن را خواهد داشت و سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت نیز طی مکاتباتی که با وزارت بهداشت داشته است، سهمیه لازم را دریافت خواهد کرد.

کد خبر 306264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =