استقبال شرکت ملی نفت لیبی از پیشنهاد ازسرگیری صادرات نفت

شرکت ملی نفت لیبی با استقبال از پیشنهاد ازسرگیری صادرات نفت، خواستار عقب‌نشینی نظامی شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از قاهره، شرکت ملی نفت لیبی (ان‌اوسی) روز جمعه (۳۱ مردادماه) از پیشنهاد طرف‌های درگیری این کشور استقبال کرد تا به محاصره نفتی هفت ماهه این کشور خاتمه داده و تا رسیدن به یک توافق سیاسی، درآمد خود را در یک حساب بانکی ویژه قرار دهد.

شرکت ملی نفت لیبی در بیانیه‌ای اعلام کرد که برای اطمینان از امنیت کارگران بار دیگر خواستار پایان اشغال نظامی همه تأسیسات نفتی است.

براساس اعلام این شرکت، پس از پایان اشغال نظامی، شرکت ملی نفت لیبی می‌تواند شرایط اضطراری را لغو و صادرات نفت را ازسرگیرد.

شرکت ملی نفت لیبی در پی اعلام صدور مجوز صادرات نفت و فرآورده‌های ذخیره‌شده در مخازن نفتی پایانه‌های شرقی، همچنین تصریح کرد: تلاش‌های لازم را برای تأمین کشتی برای تخلیه مخزن‌های میعانات شرق لیبی انجام داده است. 

بیانیه این شرکت در پی تماس‌های رئیس دولت پذیرفته‌شده لیبی در سازمان ملل متحد مستقر در طرابلس (غرب لیبی) و رئیس پارلمان رقیب در شرق لیبی برای آتش‌بس و پایان دادن به محاصره صادر شد.

جناح‌های مستقر در شرق و غرب لیبی که هر دو مورد حمایت متحدان خارجی خود هستند، سال‌هاست در حال رقابت برای کسب قدرت هستند و توزیع درآمد نفتی علت اصلی تنش آنهاست.

به گزارش شانا، در پی محاصره چند پایانه بزرگ نفتی در شرق لیبی و میدان‌های نفتی جنوب این کشور توسط نیروهای مسلح وفادار به خلیفه حفتر، در ۱۸ ژانویه، اقتصاد این کشور دچار بحران شد و محاصره نفتی افزون بر زیان‌های مالی به قطعی برق در لیبی انجامید.

کد خبر 306343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =