۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶
  • کد خبر: 306396
رشد ۱۰۰ درصدی تعداد روستاهای گازدار کردستان

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان گفت: رشد تعداد روستاهایی که در استان کردستان طی دولت‌های یازدهم و دوازدهم گازدار شده‌اند، ۱۰۰ درصد بوده است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، احمد فعله‌گری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: در پایان سال ۱۳۹۲ مجموع روستاهای گازدار استان کردستان ۶۴۹ روستا بوده، این در حالی است که از سال ۹۲ تا پایان خردادماه امسال، ۶۵۳ روستا از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شدند و تعداد روستاهای گازدار بدون احتساب کوخ‌های گازدارشده به یک هزار و ۳۰۲ روستا رسیده است.

وی ادامه داد: با مقایسه تعداد روستاهای گازدار سال ۱۳۹۲ نسبت به سال ۱۳۹۹، می‌توان رشد قابل توجهی را مشاهده کرد که رشد در این قسمت، نشان از توجه ویژه دولت به مناطق محروم و توسعه عدالت اجتماعی دارد.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان درباره رشد نفوذپذیری گاز طبیعی در جمعیت روستایی این استان گفت: در سال ۱۳۹۲ درصد نفوذ گاز طبیعی در جمعیت روستایی استان ۴۴ درصد بود که با تلاش مجموعه مدیریت و کارکنان زحمت‌کش شرکت گاز استان کردستان، هم‌اکنون درصد نفوذپذیری در جمعیت روستایی به ۹۲ درصد رسیده است که نشان از رشد ۱۰۹ درصدی نفوذپذیری دارد.

فعله‌گری به افزایش تعداد مشترکان از ابتدای دولت‌های یازدهم و دوازدهم اشاره کرد و افزود: از ابتدای دولت تدبیر و امید، تعداد مشترکان استان کردستان ۳۷۹ هزار و ۷۷۷ مورد بود که تا پایان خرداد ماه امسال، این تعداد از مرز ۵۴۰ هزار مشترک فراتر رفته و به۵۴۰ هزار و ۶۹۲ مشترک رسیده که در مقایسه با سال ۱۳۹۲ رشد ۴۲ درصدی داشته است.

وی در ادامه، از نصب ۶۹ هزار و ۹۸۱ انشعاب در دولت‌های یازدهم و دوازدهم خبر داد و تصریح کرد: در پایان سال ۱۳۹۲ تعداد انشعاب‌های نصب‌شده در شهرها و روستاهای استان ۲۱۱ هزار و ۲۲۰ عدد بوده که هم‌اکنون به ۲۷۵ هزار و ۲۰۱ عملک رسیده و رشد ۳۰ درصدی را داشته است. 

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان گفت: در سال ۹۸ ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت روستایی به ۹۲ درصد و در جمعیت شهری به ۱۰۰ درصد رسیده بود و در مجموع نفوذ در جمعیت کل استان، به مرز ۹۸ درصد رسیده است.

به گفته فعله‌گری، هم‌اکنون تعداد کل مشترکان ۵۴۰ هزار و ۶۹۲ مورد است که ۳۹۹ هزار و ۶۸۱ مشترک در شهرها و ۱۴۱ هزار و ۱۱ مشترک در روستاها زندگی می‌کنند.

کد خبر 306396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =