۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۶
  • کد خبر: 311242
گاز به ۷ روستای مرزی کردستان رسید

پروژه گازرسانی به هفت روستای مرزی شهرستان بانه در کردستان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، احمد فعله‌گری، مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در حاشیه آیین افتتاح طرح گازرسانی به هفت روستای مرزی شهرستان بانه که با حضور محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی و مسئولان استانی و از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شد، گفت: شرکت گاز استان کردستان گام‌های مؤثری برای گازرسانی به مناطق محروم روستایی برداشته است.

وی با اشاره به بهره‌برداری از طرح گازرسانی به هفت پروژه روستایی به مناسبت چهاردهمین سال تأسیس بنیاد برکت، تصریح کرد: هفت روستای شهرستان بانه با ۱۵۰ خانوار و ۶۰۰ نفر جمعیت به شبکه گاز سراسری پیوستند که برای گازرسانی به این هفت روستا، ۳۲ هزار متر شبکه‌گذاری انجام و تاکنون ۱۱۳ عملک نصب شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان مجموع هزینه گازرسانی به این روستاها را ۳۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: بنیاد برکت استان کردستان در این طرح مشارکتی مبلغ ۷ میلیارد ریال پرداخت کرده است.

عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان نیز در این آیین اظهار کرد: نعمت گاز بسیار ارزشمند است و شرکت گاز استان کردستان همسو با اهداف راهبردی شرکت ملی گاز ایران برای محرومیت‌زدایی و توسعه عدالت اجتماعی در این استان گام برداشته و برای تحقق گسترش خدمات برنامه مدونی را در پیش گرفته است.   

وی افزود: گازرسانی به هفت روستای مرزی شهرستان بانه از اقدام‌های ارزشمند دولت در زمینه گسترش خدمات در مناطقی است که از امکانات رفاهی کمتری برخوردارند و نهضت گازرسانی در کردستان بسیار گویا و مشهود است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تأکید کرد: وظیفه اصلی مسئولان خدمت به مردم است و محرومیت‌زدایی و ایجاد طرح‌های اشتغال‌زا در کشور و به‌ویژه حاشیه شهرها از جمله فعالیت‌های مهم ستاد اجرایی فرمان امام (ره) است. با مشاهده گسترش شبکه‌های گازرسانی به‌ویژه در مناطق مرزی استان که همسو با محرومیت‌زدایی انجام شده، امید به زندگی و ماندگاری در روستاها را افزایش داده است.

کد خبر 311242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =