رشد ۱۶۸ درصدی گازرسانی روستایی بوشهر در دولت تدبیر و امید

مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر از رشد ۱۶۸ درصدی گازرسانی روستایی در این استان از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، مسلم رحمانی اظهار کرد: تا سال ۹۲، تنها ۱۰۴ روستای استان بوشهر به شبکه گازرسانی متصل بودند که در دولت‌های یازدهم و دوازدهم این تعداد به ۴۲۲ روستا رسید و رشد چهار برابری گازرسانی به روستاهای استان را نشان می‌دهد.

وی  افزود: با وجود بالا بودن هزینه‌ها، این شرکت گاز رسانی به مناطق محروم و روستاها را در دستور کار قرار داد، به‌طوری که تا پایان سال ۹۲، تنها ۲۲ هزار و ۸۰۵ انشعاب گاز روستایی نصب شده بود، اما این رقم تا امروز به ۷۴ هزار و ۴۲۸ انشعاب رسیده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر تصریح کرد: از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید، ضریب نفوذ بهره‌مندی خانوار روستایی استان از گاز طبیعی حدود ۳۶ درصد بود که این رقم در دولت‌های یازدهم و دوازدهم به ۹۶.۵ درصد رسید و از رشد ۱۶۸ درصدی خانوار بهره‌مند از گاز طبیعی روستایی حکایت دارد.

به گفته رحمانی، ضریب نفوذ گاز در خانوار روستایی استان بوشهر تا پایان دولت دوازدهم به ۹۹.۷ درصد می‌رسد.

وی همچنین گفت: نگاه ویژه این دولت در توسعه گازرسانی سبب شد که ۹۹ درصد خانوار شهری استان بوشهر زیر پوشش گاز قرار گیرند، این در حالی است که تا پیش از سال ۱۳۹۲ تنها ۷۲ درصد خانوار شهری گازدار بودند که نشان از رشد ۳۸ درصدی گازرسانی به مناطق شهری در دولت‌های یازدهم و دوازدهم دارد.

مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر با اشاره به برخورداری ۳۹ شهر از شهرهای استان بوشهر از گاز طبیعی افزود: تنها جزیره خارک در استان بوشهر از نعمت گاز طبیعی محروم است و آن هم به دلیل وجود نداشتن گاز طبیعی قابل استفاده در شهرها است.

رحمانی ادامه داد: برای تحقق گازرسانی به شهرها و روستاهای استان بوشهر، تاکنون ۷ هزار و ۲۷۵ کیلومتر شبکه‌گذاری اجرا شده است و ۲۱ هزار و ۹۰۰ مشترک از گاز طبیعی بهره‌مند شدند.

وی با اشاره به گازرسانی به جزیره شیف در استان بوشهر گفت: طول خط لوله انتقال گاز از طریق دریا به جزیره شیف ۲.۵ کیلومتر بود که عبور خط لوله از زیر بستر دریا به روش (HDD) برای نخستین بار در صنعت گاز کشور اجرایی شد و در سفر ریاست جمهوری به استان بوشهر در اسفند ماه ۹۷ به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر تصریح کرد: مقدار فروش گاز به بخش صنایع، سال ۹۸ نسبت به سال ۹۲ رشد ۵۲ درصدی داشته که نشان‌دهنده تلاش دولت برای رونق بخشیدن به فعالیت‌های صنعتی در کشور است. در سال‌های اخیر طبق مصوبه شورای اقتصاد ۱۷۸ واحد صنعتی در استان گازدار شده‌اند که با حمایت دولت وقت، واحدهای تولیدی و صنعتی باقی‌مانده نیز گازدار خواهند شد.

به گفته رحمانی، انجام این مهم، به صرفه‌جویی ۳۲۸ میلیارد ریالی سوخت مایع در سال ۹۸ منجر شده که کمک شایانی به حفظ و نگهداری محیط زیست و توسعه پایدار استان است.

کد خبر 306405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =