حفر و تکمیل ۴۷ حلقه چاه نفت و گاز با دکل‌های ملی حفاری

تعداد حلقه چاه‌های نفت و گاز حفر و تکمیل شده با کاربست دکل‌های شرکت ملی حفاری ایران در سال ۹۹ به ۴۷ حلقه رسید.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، حمیدرضا خوش‌آیند، معاون عملیات حفاری این شرکت هم‌زمان با دومین روز از هفته دولت در سال جهش تولید گفت: ۴۷ حلقه چاه‌ نفت و گاز در پنج ماه نخست امسال حفاری و تکمیل شد که از این تعداد یک حلقه اکتشافی، ۱۸ حلقه توسعه ای/ توصیفی و ۲۸ حلقه تعمیری تکمیلی بوده است.

وی اظهار کرد: از شمار این چاه‌ها، ۳۷ حلقه در گستره عملیاتی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، چهار حلقه در شرکت نفت فلات قاره، چهار حلقه در طرح‌های توسعه‌ای شرکت مهندسی و توسعه نفت، یک حلقه در قالب پروژه‌ای و یک حلقه به سفارش مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران تکمیل شده است.

معاون عملیات حفاری شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به اینکه این شرکت بیش از ۷۰ دکل خشکی و دریایی سبک، سنگین و فوق سنگین در اختیار دارد، گفت: از ابتدای فروردین تا پایان مردادماه، متراژ حفاری چاه‌ها به ۳۲ هزار و ۸۰۳ متر رسید.

خوش‌آیند افزود: با تلاش کارکنان عملیاتی و پشتیبانی شرکت در مدت پیش‌گفته، حفاری ۹ حلقه چاه، ۱۴۱ روز زودتر از برنامه به پایان رسید که یک حلقه اکتشافی، سه حلقه توسعه‌ای و پنج حلقه تعمیری است.

وی ادامه داد: جلو افتادگی در حفاری و تکمیل چاه‌ها از سوی دستگاه‌های حفاری ۳۳، ۳۷، ۴۵، ۴۶، ۵۱، ۵۳، ۶۸ و ۸۷ صورت گرفت که در این میان دکل حفاری ۳۷ فتح، حفاری دو حلقه چاه شماره ۸۵ و ۱۶۰ در میدان نفتی آزادگان جنوبی را در مجموع ۷۵ روز قبل از مدت زمان تعیین‌شده به پایان رساند.

معاون عملیات حفاری شرکت ملی حفاری ایران یادآور شد: هم‌اکنون ۱۳ دستگاه حفاری خشکی شرکت ملی حفاری ایران در حال جابه‌جایی در موقعیت‌های عملیاتی قرار دارد.

کد خبر 306430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =