ورود نفتکش به پایانه برقع لیبی برای بارگیری میعانات گازی

یک نفتکش برای بارگیری ۳۰ هزار تن میعانات گازی لیبی وارد بندر برقع شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از بنغازی، شرکت ملی نفت لیبی (NOC) اعلام کرد که روز دوشنبه (سوم شهریورماه) یک نفتکش وارد بندر برقع لیبی شده است تا با بارگیری ۳۰ هزار تن میعانات گازی، امکان ادامه تولید گاز برای نیروگاه‌های محلی فراهم شود.

بندر برقع و دیگر پایانه‌های شرقی لیبی از ماه ژانویه توسط ارتش ملی لیبی مستقر در شرق این کشور (LNA) و متحدان آن در پی بخشی از درگیری و اختلاف‌های گسترده‌تر بر سر توزیع درآمد نفتی محاصره شده‌اند.

مقام‌های شرقی پس از آنکه کمبود گاز سبب قطع طولانی‌مدت برق شد، اظهار کردند که اجازه خواهند داد با صادرات میعانات و نفت ذخیره‌سازی‌شده، امکان ادامه تولید گاز مورد استفاده در نیروگاه‌های محلی فراهم شود.

شرکت ملی نفت لیبی اعلام کرد که با بارگیری این میعانات، امکان ادامه  تولید گاز با ظرفیت ۱۶۰ میلیون فوت مکعب در روز فراهم می‌شود.

این شرکت افزود: این در حالی است که به دلیل تعطیلی تأسیسات نفتی و نبود بودجه برای واردات سوخت، هنوز هم حدود روزانه ۹۰ میلیون فوت مکعب گاز کمبود خواهیم داشت.

به گزارش شانا، جناح‌های مستقر در شرق و غرب لیبی که هر دو مورد حمایت متحدان خارجی خود هستند، سال‌هاست در حال رقابت برای کسب قدرت هستند و توزیع درآمد نفتی علت اصلی تنش آنهاست.

در پی محاصره چند پایانه بزرگ نفتی در شرق لیبی و میدان‌های نفتی جنوب این کشور توسط نیروهای مسلح وفادار به خلیفه حفتر، در ۱۸ ژانویه، اقتصاد این کشور دچار بحران شد و محاصره نفتی افزون بر زیان‌های مالی به قطعی برق در لیبی انجامید.

کد خبر 306461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =