تحقق ۱۰۰ درصدی برنامه تولیدی نفت‌خیز جنوب در شرایط تحریم

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از تحقق ۱۰۰ درصدی برنامه تولید و توزیع نفت خام و خوراک پالایشگاه‌های کشور در این شرکت، با وجود تحریم‌های ظالمانه و عوارض شیوع کرونا خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، احمد محمدی با اشاره به اینکه دو سال گذشته یکی از دشوارترین مقاطع تاریخ صنعت نفت ایران بود، گفت: با وجود مشکلات ناشی از تحریم‌ها و شیوع ویروس کرونا در یک سال گذشته، برنامه‌ تولید و تحویل نفت خام خوراک پالایشگاه‌های کشور از هر دو جنبه ‌کمّی و کیفی بر اساس برنامه مصوب ابلاغی شرکت ملی نفت ایران به‌طور ۱۰۰ درصد تحقق یافته است. در این برنامه ۹۰ درصد خوراک پالایشگاه‌های کل کشور از سوی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب پیش‌بینی و محقق شده است.

وی نتیجه تضمین کیفیت و تأمین به موقع خوراک پالایشگاه‌ها را پایداری انرژی و تولید سوخت کشور دانست و افزود: در شرایط عادی، اهمیت این موضوع در زمان پیک مصرف سوخت، بسیار محسوس است، اما در شرایط فعلی که بر شدت تحریم‌ها افزوده شده، هماهنگی و استمرار تولید و انتقال نفت به پالایشگاه‌ها و در نتیجه تولید کیفی و پایدار سوخت، یکی از مهم‌ترین توانمندی‌های کشور است و مناطق نفت‌خیزجنوب در حفظ ثبات حوزه انرژی کشور نقشی کلیدی ایفا می‌کند.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب به دستاوردهای شرکت ملی نفت‌خیز جنوب در یک سال گذشته اشاره کرد و یادآور شد: این شرکت همچنین در زمینه تأمین به هنگام خوراک پتروشیمی‌های مستقر در استان خوزستان از جمله بندر امام، رازی، بوعلی و مارون نیز نقشی محوری داشته و با ارسال مستمر گاز و مایعات گازی، حفظ زنجیره ارزش در بخش پایین دستی را تضمین‌ کرده است.

محمدی ادامه داد: همچنین با وجود شرایط سخت آب و هوایی و وجود کرونا، ظرف مدت حدود دو ماه طرح هدایت نفت سنتزی حاصل از میعانات گازی پارس جنوبی در بخش خشکی، با موفقیت کامل اجرایی و نفت مورد نظر به سمت پالایشگاه‌های آبادان و اصفهان هدایت شد.

وی تصریح کرد: تمام دستاوردهای یادشده در حوزه تولید ایمن و پایدار و تأمین انرژی کشور، در حالی محقق شد که با وجود شرایط سخت مالی و تحریم‌های ظالمانه، دیگر طرح‌های توسعه مانند طرح افزایش و نگهداشت تولید و طرح جمع‌آوری گازهای مشعل نیز در حوزه‌ عملیات شرکت ملی مناطق نفت‌خیزجنوب، با جدیت در حال انجام است.

کد خبر 306617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =