رفع چالش‌های بومی‌سازی فناوری صنعت نفت توسط دانش‌بنیان‌ها

مدیرکل سرمایه‌گذاری و بومی‌سازی پارک فناوری پردیس گفت: پارک فناوری پردیس به‌عنوان یک نهاد دولتی و یکی از مراکز تابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از آغاز فعالیت بومی‌سازی و توسعه نوآوری در صنعت نفت در سال ۱۳۸۸، درصدد کاهش چالش‌های این صنعت در ارتباط با شرکت‌های دانش‌بنیان بوده است.

به گزارش شانا، احمد عسگری در این باره گفت: مأموریت بومی‌سازی حداکثری اقلام راهبردی صنعت نفت در پارک فناوری پردیس به‌منظور تحقق منویات مقام معظم رهبری در سال جهش تولید تدوین شده است.

وی افزود: پارک فناوری پردیس در تلاش است تا بتواند خدمات هم‌رسانی عرضه و تقاضای فناوری به تمامی شرکت‌های تابع شرکت ملی گاز ایران، شرکت ملی نفت، شرکت ملی صنایع پتروشیمی و شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و دیگر نهاد مرتبط با این صنعت را توسعه دهد.

مدیرکل سرمایه‌گذاری و بومی‌سازی پارک فناوری پردیس به پیشینه فعالیت‌های پارک فناوری پردیس در هموار کردن مسیر بومی‌سازی صنعت نفت اشاره و تصریح کرد: پارک فناوری پردیس به‌عنوان یک نهاد دولتی و یکی از مراکز تابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از آغاز فعالیت بومی‌سازی و توسعه نوآوری در صنعت نفت در سال ۱۳۸۸، درصدد کاهش چالش‌های این صنعت در ارتباط با شرکت‌های دانش‌بنیان بوده و با چند فعالیت خود چالش‌های همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان را به‌حداقل رسانده است. از میان آنها می‌توان به تدوین الگوهای حقوقی قراردادهای بومی‌سازی و توسعه نوآوری، ارائه تعهدها و خدمات برای کاهش ریسک صنعت نفت در قراردادهای بومی‌سازی و پذیرش مسئولیت حقوقی و مالی قراردادهای بومی‌سازی فناوری اشاره کرد.

عسگری عنوان کرد: پارک با استفاده از این ابزارها و الگوهای حقوقی به نمایندگی از شرکت‌های دانش‌بنیان با شرکت ملی گاز ایران، شرکت ملی نفت ایران، شرکت نفت و گاز پارس و مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران، قراردادهای بومی‌سازی و توسعه نوآوری امضا کرده است.

وی درباره اقدام‌های پارک فناوری پردیس برای بهره‌مندی از حداکثر ظرفیت و توان شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در توسعه ساخت داخل صنعت نفت، گفت: پارک فناوری پردیس اقدام‌هایی از جمله احصای نیازهای فناورانه، شناسایی گلوگاه‌های تأمین کالاهای راهبردی، رصد توانمندی و ارزیابی فنی و کسب‌وکار شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور متناسب با نیازهای احصاشده، هم‌رسانی عرضه و تقاضای فناوری، امضای قراردادهای بومی‌سازی فناوری و راهبری و نظارت بر اجرای قراردادهای بومی‌سازی فناوری را انجام داده است.

کد خبر 306642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =