روحانی: وزارتخانه‌ها برای گسترش روابط خارجی وارد عرصه شوند

رئیس جمهوی توسعه و تقویت روابط راهبردی با همسایگان به‌ویژه در حوزه‌های تجاری و اقتصادی را از اولویت‌های ایران برشمرد و تأکید کرد: پیوندهای تاریخی و فرهنگی ملت‌های منطقه، پایه مستحکمی برای توسعه و ارتقای بیش از پیش سطح همکاری‌ کشورهای همسایه و به تبع آن، تأمین‌کننده منافع مشترک ملت‌ها و دولت‌های منطقه است.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی روز دوشنبه (۱۰ شهریورماه) در دومین نشست «توسعه همکاری با همسایگان» که برای بررسی راه‌های تقویت هر چه بیشتر روابط با کشورهای همسایه و با حضور وزیران مرتبط در کابینه و رؤسای کمیسیون‌های مشترک همکاری های دوجانبه برگزار شد، گفت: تقویت و گسترش هر چه بیشتر همکاری‌های اقتصادی با کشورهای همسایه می‌تواند نقش مهمی در عبور از مشکلات ایفا کند.

وی در این نشست با تأکید مجدد بر این موضوع که روابط خارجی معنای گسترده و بسیار وسیع‌تری از سیاست خارجی دارد، گفت: البته سیاست خارجی به‌عهده وزارت خارجه است و در زمینه روابط خارجی همه وزارتخانه‌ها فرصت ارتباط و تبادلات خارجی دارند و باید از همه ظرفیت‌ها بهره‌ گیرند.

رئیس جمهوری با بیان اینکه ملت و دولت ایران همواره در کنار ملت و دولت‌های دوست و برادر همسایه بوده و از گسترش روابط دوجانبه و منطقه ای با همسایگان استقبال می کند، گفت: ما باید با همه برادرانمان در منطقه و همسایگان ایران با صمیمیت برای توسعه کل منطقه تلاش کنیم. اقتصاد هماهنگ و اشتراکی در منطقه به تأمین صلح و امنیت کمک خواهد کرد.

دکتر روحانی تقویت رفت و آمد میان ملت های منطقه و توسعه گردشگری، سرمایه‌گذاری‌های مشترک و گسترش همکاری‌های بانکی و مالی میان همسایگان را گامی مهم و ارزنده در مسیر تقویت بیش از پیش روابط خواند.

در این نشست پس از گزارش وزیران مختلف، همکاری‌های گمرکی و حمل‌ونقل و تبادل کالا میان بخش‌های خصوصی ایران و کشورهای همسایه از دیگر مواردی بود که در نشست «توسعه همکاری با همسایگان» مورد تأکید رئیس جمهور قرار گرفت.

کد خبر 306682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =