۱۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶
  • کد خبر: 306701
واشینگتن تحریم‌های نفتی ونزوئلا را تشدید می‌کند

نماینده عالی آمریکا اعلام کرد که ایالات متحده آمریکا در حال بررسی تشدید تحریم‌های نفتی علیه ونزوئلاست.

به گزارش خبرگزاری رویترز از واشینگتن، الیوت آبرامز روز دوشنبه (دهم شهریورماه) به رویترز گفت: دولت ترامپ به دنبال تشدید تحریم‌های نفتی علیه ونزوئلا در آینده نزدیک است.

تحریم‌های جدید می‌تواند سوآپ نفت خام این کشور عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) با شرکت‌های نفتی خارجی را هدف قرار دهد. 

به گزارش شانا، صنعت نفت ونزوئلا بیش از یک سال به‌دلیل تحریم‌های ایالات متحده آمریکا زیر فشار است و در ماه‌های اخیر دولت ترامپ فشار بیشتری بر خریداران باقی‌مانده نفت خام ونزوئلا وارد می‌کند.

دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا قصد دارد با تحریم و قطع صادرات نفت ونزوئلا، منبع درآمد اصلی دولت نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهوری سوسیالیست این کشور را از بین ببرد.

نماینده ویژه امور ونزوئلا در مصاحبه تلفنی با رویترز افزود: فکر می‌کنیم که تحریم‌های ما در کاهش درآمد دولت مادورو مؤثر بوده است، اما معتقدیم که می‌توانیم آنها را مؤثرتر کنیم. 

آبرامز با خودداری از اعلام دامنه دقیق اقدام آمریکا علیه ونزوئلا گفت: پارسال مواردی از تحریم معاف شدند که ما در حال بررسی هستیم و ممکن است این معافیت‌ها لغو شوند.

تعداد انگشت‌شماری از شرکت‌های اروپایی و آسیایی همچنان با مجوزهای خاصی که از پارسال توسط وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا برای معاملات غیرنقدی با دولت مادورو دریافت کردند به سوآپ گازوئیل با نفت خام ونزوئلا می‌پردازند.

برخی فعالان و اقتصاددانان مخالف ونزوئلا با توجه به اینکه سوخت برای حمل‌ونقل مواد غذایی و تولید برق استفاده می‌شود، درباره تأثیر احتمالی انسانی قطع سوآپ گازوئیل هشدار دادند.

نماینده ویژه امور ونزوئلا با رد این انتقاد گفت که ایالات متحده همواره مراقب تأثیر انسانی تحریم‌های خود است و این پرسش را مطرح کرد که چگونه کاراکاس قادر به ارسال سوخت به کوباست.

آبرامز گفت: اگر در ونزوئلا کمبود گازوئیل وجود داشته باشد، می‌توان با توقف این رابطه با کوبا آن را برطرف کرد.

کد خبر 306701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =