بازنگری آمریکا در برنامه سوآپ نفت خام ونزوئلا با فرآورده‌های نفتی

ایالات متحده آمریکا در برنامه معافیت ونزوئلا از سوآپ نفت خام با فرآورده‌های نفتی بازنگری می‌کند.

به گزارش خبرگزاری آرگوس‌مدیا، دولت ایالات متحده آمریکا در حال ارزیابی دوباره سوآپ گازوئیل در برابر نفت خام ونزوئلاست که تاکنون به دلایل بشردوستانه از تحریم‌های نفتی ونزوئلا معاف شده است.

شرکت‌های رپسول اسپانیا، انی ایتالیا و ریلاینس هندوستان با دریافت معافیت از دفتر کنترل دارایی‌های خارجی (OFAC) وزارت خزانه‌داری آمریکا در حال انجام این معاملات با شرکت نفت دولتی ونزوئلا (پدوسا) بوده‌اند.

اما مقام‌های ارشد وزارت امور خارجه و شورای امنیت ملی کاخ سفید (NSC) اکنون در حال بررسی دوباره این معافیت هستند، زیرا به اعتقاد آنها این معافیت کمک به باقی‌ماندن نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا در قدرت است.

به گزارش شانا، صنعت نفت ونزوئلا بیش از یک سال به دلیل تحریم‌های ایالات متحده زیر فشار است و در ماه‌های اخیر دولت ترامپ فشار بیشتری بر خریداران باقی‌مانده نفت خام ونزوئلا وارد می‌کند.

دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا قصد دارد با تحریم و قطع صادرات نفت ونزوئلا، منبع درآمد اصلی دولت نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهوری سوسیالیست این کشور را از بین ببرد.

موافقان سوآپ معتقدند ونزوئلا برای تولید برق، فعالیت‌های کشاورزی، پمپ‌های آب و حمل‌ونقل عمومی به گازوئیل نیاز دارد. پدوسا مقدار محدودی گازوئیل در سیستم پالایشی خود تولید می‌کند، اما برای پاسخگویی به تقاضا که گاهی اوقات به حدود ۲۰۰ هزار بشکه در روز می‌رسد کافی نیست.

کد خبر 305442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =