۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷
  • کد خبر: 304049
صادرات نفت ونزوئلا در سراشیبی سقوط

لغو قراردادهای حمل‌ونقل، سبب سقوط بیشتر صادرات نفت ونزوئلا شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، براساس اسناد و داده‌های روز سه‌شنبه (۲۷ خردادماه)، صادرات نفت ونزوئلا در نیمه نخست ماه ژوئن نزدیک به ۲۸ درصد کاهش یافته است. صادرات نفت ونزوئلا در حالی به پایین‌ترین سطح در بیش از ۷۰ سال گذشته رسیده است که صاحبان نفتکش‌ها و اپراتورها قراردادهای حمل‌ونقل نفت خام را به حالت تعلیق در می‌آورند.

شرکت‌های حمل‌ونقل پس از اینکه ایالات متحده در اوایل ماه جاری چهار کشتی و صاحبان آنها را به دلیل حمل‌ونقل نفت خام ونزوئلا در فهرست تحریم خود قرار داد، از همکاری با ونزوئلا خودداری می‌کنند.

به گزارش شانا، صنعت نفت ونزوئلا بیش از یک سال به دلیل تحریم‌های ایالات متحده زیر فشار است و در ماه‌های اخیر دولت ترامپ فشار بیشتری بر خریداران باقی‌مانده نفت خام ونزوئلا وارد می‌کند.

دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا قصد دارد با تحریم و قطع صادرات نفت ونزوئلا، منبع درآمد اصلی دولت نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهوری سوسیالیست این کشور را از بین ببرد.

شمار زیادی از شرکت‌های حمل‌ونقل برای اینکه مشمول تحریم‌های آمریکا نشوند، نفتکش‌های خود را از آب‌های ونزوئلا دور کرده‌اند.

براساس داده‌های داخلی و داده‌های مؤسسه رفینیتیو ایکون، شرکت نفت دولتی ونزوئلا (پدوسا) و شرکایش در سرمایه‌گذاری‌های مشترک تاکنون در ماه ژوئن هفت محموله نفت خام و سوخت را به مشتریان طولانی‌مدت خود از جمله انی ایتالیا، رپسول اسپانیا و شرکت دولتی کوبامنتال کوبا صادر کرده‌اند. 

مقدار این صادرات به‌طور متوسط ۳۲۵ هزار بشکه در روز است که حتی از صادرات ماه مه که با ۴۲۵ هزار بشکه در روز پایین‌ترین سطح صادرات در ۱۷ سال اخیر را به خود اختصاص داد، کمتر بوده است. اگر این میزان صادرات برای بقیه ماه ادامه یابد، میانگین آن می‌تواند کمترین میزان مشاهده از دهه ۱۹۴۰ باشد. داده‌های مربوط به صادرات ماهانه پیش از سال ۲۰۰۰ در دسترس نیست، اما براساس داده های گزارش شده از سوی وزارت نفت ونزوئلا، آخرین باری که میانگین سالانه صادرات نفت در این سطح بود، مربوط به سال‌های ۱۹۴۲ تا ۱۹۴۵ است.

کد خبر 304049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =