تولید نفت اوپک پلاس برای دومین ماه پیاپی افزایش یافت

تسهیل توافق کاهش تولید نفت اعضای ائتلاف اوپک پلاس سبب شد تولید آنها در ماه اوت امسال برای دومین ماه پیاپی افزایش یابد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، بررسی رویترز نشان داد که آغاز بهبود اقتصاد جهانی و تقاضای نفت پس از بیماری همه‌گیر ویروس کرونا سبب تسهیل کاهش عرضه تولیدکنندگان عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) موسوم به اوپک پلاس شد و تولید نفت اوپک در ماه اوت حدود یک میلیون بشکه در روز افزایش یافت.

این بررسی نشان داد که ۱۳ عضو اوپک در ماه اوت به‌طور میانگین۲۴ میلیون و ۲۷۰ هزار بشکه در روز نفت تولید کرده‌اند، یعنی تولید این سازمان نسبت به ماه ژوئیه ۹۵۰ هزار بشکه در روز افزایش یافته و نسبت به پایین‌ترین سطح تولید سه دهه گذشته در ماه ژوئن افزایش بیشتری داشته است.

کاهش محدودیت‌های اعمال‌شده برای مهار کرونا و کاهش عرضه ائتلاف اوپک پلاس به بهبود قیمت نفت کمک کرد و قیمت نفت از پایین‌ترین سطح آن در ۲۱ سال اخیر یعنی ۱۶ دلار برای هر بشکه بهبود یافت و به ۴۶ دلار برای هر بشکه رسید. با وجود این، افزایش نگرانی از موج دوم ویروس کرونا افزایش قیمت را محدود کرده و سبب افزایش توجه به اوپک شده است.

یکی از نمایندگان اوپک گفت: اکنون ما در شرایط بهتری هستیم، اما بهبودی کامل هنوز حاصل نشده است.

وی افزود: باید به نظارت دقیق بر شرایط بازار و ویروس کرونا ادامه دهیم.

پس از آنکه ویروس کرونا سبب تضعیف یک‌سوم تقاضای نفت شد، کشورهای عضو اوپک پلاس تصمیم گرفتند از ابتدای ماه مه ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز، معادل ۱۰ درصد عرضه جهانی، از تولید نفت خود بکاهند. قرار شد این کاهش تولید از ابتدای ماه اوت به ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز تسهیل شود که سهم اوپک از این کاهش تولید ۴ میلیون ۸۶۸ هزار بشکه در روز است.

سطح پایبندی کشورهای اوپک به این توافق در ماه اوت ۹۹ درصد و در ماه ژوئیه ۹۵ درصد بود.

کد خبر 306752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =