تردید معامله‌گران درباره افزایش برنامه‌ریزی‌شده تولید اوپک

معامله‌گران با استناد به سیگنال‌های نزولی بازار، درباره اجرای تسهیل کاهش تولید اوپک در سال ۲۰۲۱ اظهار تردید کردند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، معامله‌گران عمده روز سه‎شنبه (هشتم مهرماه) اعلام کردند که بعید است سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) تولید نفت را از ژانویه سال آینده میلادی افزایش دهد، زیرا این مسئله می‌تواند فشار نزولی بیشتری به بازار ضعیف کنونی وارد کند.

قرار است اوپک در ماه ژانویه ۲۰۲۱ کاهش تولید خود را به مقدار ۲ میلیون بشکه در روز تسهیل کند. اوپک و سایر تولیدکنندگان عمده نفت در مارس امسال تولید خود را به مقداری بی‌سابقه کاهش دادند، زیرا تقاضای سوخت در پی محدودیت‌های اعلام‌شده برای مهار ویروس کرونا با کاهشی بی‌سابقه روبه‌رو شد.

پیر آندوراند بنیانگذار شرکت مدیریت سرمایه آندوراند، در اجلاس جهانی کالای اف‌تی گفت: فکر نمی‌کنم اوپک در ماه ژانویه تولید خود را افزایش دهد. اگر چنین شود، بازار آنها را زیر فشار قرار خواهد داد.

آندورا و بن لوکاک، از مدیران شرکت ترافیگورا هر دو گفتند که قیمت نفت در پایان سال آینده، از حدود ۴۰ دلار کنونی، فقط به ۵۰ دلار برای هر بشکه می‌رسد.

لوکاک افزود: زودترین زمانی که قیمت‌ها می‌توانند بالاتر باشند سال ۲۰۲۲ خواهد بود.

معامله‌گران انتظار دارند که در چند سال آینده عرضه به‌طور بالقوه کاهش یابد، زیرا سرمایه‌گذاری برای تولیدهای جدید محدود خواهد بود. آندوراند برآورد کرد قیمت‌ها فقط در بازه کوتاهی افزایش یابند، زیرا وی انتظار دارد که تقاضای جهانی نفت تا سال ۲۰۲۹-۲۰۲۸ و زودتر از آنچه برخی دیگر از مدیران پیش‌بینی کرده‌اند، به اوج خود برسد.

وی افزود: همه‌گیری ویروس کرونا شکنندگی سیستم اقتصادی جهانی را آشکار کرده است و تأثیرهای ناشی از تغییرات آب‌وهوایی می‌تواند حتی بیشتر باشد.

آندورا گفت: واکسنی برای تغییرات آب‌وهوایی نخواهد بود.

کد خبر 307889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =