۱۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۱
  • کد خبر: 306863
چاه نفت شماره ۱ سرکان - مالکوه تولیدی شد

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب از تولیدی شدن دوباره چاه نفت شماره ۱ سرکان - مالکوه در گستره عملیاتی این شرکت در حوزه جغرافیایی شهرستان پل‌دختر در استان لرستان خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، سعید ناصری‌پور گفت: تولید از این چاه که برای نخستین‌بار در سال ۱۳۷۰ حفاری شد و به بهره‌برداری رسید، بر اثر بارندگی‌ و آسیب دیدن تأسیسات سرچاهی، خطوط لوله جریانی و انتقال نفت به واحد بهره‌برداری متوقف شد.

وی افزود: با فروکش کردن و کاهش سطح آب رودخانه سرکش کشکان و فراهم شدن امکان دسترسی به خطوط لوله منتهی به چاه، تعمیر چاه و خطوط لوله جریانی آن در دستور کار قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب اظهار کرد: در تعمیر و راه‌اندازی چاه و مرمت خطوط لوله جریانی که با تلاش متخصصان و کارکنان شرکت نفت و گاز غرب در واحدهای عملیات، تعمیرات، مهندسی ساختمان، ترابری، اچ‌اس‌یی و دیگر بخش‌ها تحت نظارت واحد بازرسی فنی انجام شد، این شرکت با استفاده از توان داخلی خود و صرفه‌جویی در هزینه‌ها این کار را با هزینه‌کرد تقریبی ۶ میلیارد ریال به انجام رساند.

ناصری‌پور گفت: تعمیر چاه شماره ۱ سرکان مالکوه و خطوط جریانی آن، پس از گودبرداری مسیر لوله‌ها و دسترسی به خطوط لوله جریانی و انجام اقدام‌های فنی از جمله برشکاری سرد و گرم، جوشکاری خط لوله، تست رادیوگرافی از سرجوش‌ها، زنگ‌زدایی، عایق‌کاری لوله‌ها و در نهایت قالب‌بندی و بتن‌ریزی سطح لوله برای قرار گرفتن در بستر رودخانه انجام شد.

وی با این توضیح که بهره‌برداری دوباره از این چاه با دبی حدود ۹۰۰ بشکه نفت در روز آغاز شده است، از مساعی مجموعه کارکنان این شرکت که در شرایط ویژه اقلیمی و جغرافیایی و سخت گذر بودن منطقه، موفق به تحقق این مهم در شرایط ایمن و بدون حادثه و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی شدند، قدردانی کرد.

کد خبر 306863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =