۲۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳
  • کد خبر: 307099
امارات هم به جمع متخلفان توافق اوپک پلاس پیوست

امارات با نقض توافق کاهش عرضه اوپک پلاس اعتماد معامله‌گران نفت در بازارهای جهانی را خدشه دار کرد.

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، درست زمانی که به نظر می‌رسید سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) سرانجام بر مشکل طولانی‌مدت پایبندی اعضا به سهمیه کاهش تولیدشان غلبه کرده، متخلفی تازه در حال ظهور است.

براساس داده‌های اوپک، امارات متحده عربی - که به‌طور سنتی شریک وفادار عربستان سعودی است - در ماه ژوئیه کمی بیش از سهمیه‌اش در توافق کاهش عرضه اوپک پلاس نفت عرضه کرد.

امارات اذعان کرده که در ماه اوت نیز از سهمیه خود در توافق کاهش عرضه نفت اوپک پلاس تخطی کرده است.

اکنون، بسیاری از معامله‌گران توجه خود را به داده‌هایی معطوف کرده‌اند که نشان می‌دهد ممکن است مازاد تولید این کشور حاشیه خلیج فارس بسیار بیشتر از حد تصور شده باشد و سبب کاهش قیمت نفت خام به پایین‌ترین سطح در دو ماه اخیر شود.

آژانس بین‌المللی انرژی ماه گذشته در گزارش بازار نفت خود که به‌دقت بررسی می‌شود، برآورد کرد امارات متحده عربی در ماه ژوئیه روزانه ۳ میلیون بشکه نفت تولید کرده است.

براساس داده‌های مؤسسه ردیابی بین‌المللی حمل‌ونقل نفت پترو لجستیکز، این کشور در ماه اوت حتی بیشتر از این رقم نفت تولید کرده است.

مؤسسه تحقیقاتی کپلر نیز اعلام کرد که صادرات این کشور بالاتر از آمار رسمی تولید امارات است، در حالی که رصد داده‌های مربوط به آمار نفتکش‌ها ازسوی بلومبرگ نشان می‌دهد این کشور عضو اوپک حاشیه خیج فارس در ماه گذشته میلادی حدود ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار بشکه در روز نفت عرضه کرده است.

این ارقام به‌طور قابل توجهی بالاتر از رقم تولید روزانه ۲ میلیون و ۶۹۳ هزار بشکه‌ای ماه اوت است که توسط سهیل المزروعی، وزیر انرژی امارات اعلام شد، در حالی که این رقم رسمی هم ۱۰۰ هزار بشکه در روز، بیشتر از سهمیه تولید این کشور در توافق کاهش تولید اوپک پلاس بود.

سخنگوی وزارت انرژی امارات متحده عربی از اظهارنظر درباره تفاوت برآوردهای ردیابی نفتکش‌ها با آمار رسمی تولید این کشور خودداری کرد. 

شرکت ملی نفت ابوظبی نیز از اظهارنظر در این باره خودداری کرده و وعده داده است که کاهش صادرات خود در ماه اکتبر را به‌طور قابل توجهی تشدید می‌کند.

کد خبر 307099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =