طرح سپهتن به‌زودی اجرایی می‌شود

مدیر بخش حمل‌ونقل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت ضمن تشریح برنامه‌های امسال این مدیریت گفت: طرح سیستم پایش هوشمند تردد ناوگان جاده‌ای (سپهتن) در آینده‌ای نزدیک اجرایی می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از مشعل، ساسان کاظمی‌نژاد از اجرای طرح سپهتن در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: به‌زودی اجرای طرح سیستم پایش هوشمند تردد ناوگان جاده‌ای (سپهتن) برای ۳۶۸ هزار دستگاه ناوگان دیزلی برون‌شهری رقم خواهد خورد. ضمناً اقدام‌هایی نیز درباره هوشمندسازی حمل‌ونقل و به‌کارگیری اتوبوس‌های هیبریدی و برقی در حال انجام است که امیدواریم به‌زودی مصوبات شورای اقتصاد آنها اخذ شود.

وی با بیان اینکه طرح‌های ماده ۱۲ در حال اجرا است و بازپرداخت ۷ مصوبه شورای اقتصاد در این حوزه در دستور کار مدیریت بخش حمل‌ونقل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت قرار دارد، گفت: اجرای برخی از مصوبات از سال‌های قبل آغاز شده و امسال نیز ادامه دارد.

کاظمی‌نژاد افزود: اجرای طرح‌های نوسازی ۶۵ هزار دستگاه کامیون و کشنده بالای ۱۰ تن، توسعه حمل‌ونقل بار و مسافر با راه آهن، توسعه حمل‌ونقل مسافر با قطار شهری در تهران و هشت کلانشهر در حال انجام است و همچنین در حوزه ریلی چند قرارداد جدید منعقد شده یا در حال انعقاد است.

مدیر بخش حمل‌ونقل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت به جایگزینی ۱۲۹ هزار دستگاه تاکسی فرسوده اشاره و اظهار کرد: امیدواریم با توجه به اصلاح مصوبه شورای اقتصاد در اواخر سال گذشته، امسال طرح با سرعت بیشتری اجرایی شود، همچنین طرح تولید قوای محرکه کم‌مصرف در خودورهای داخلی و طرح ایجاد سامانه اجرای طرح سیستم پایش هوشمند تردد ناوگان جاده‌ای (سپهتن) برای ۳۶۸ هزار دستگاه ناوگان دیزلی برون‌شهری از جمله طرح‌هایی است که امسال اجرای آن شروع شده است.

کاظمی‌نژاد طرح جایگزینی و نوسازی ناوگان حمل‌ونقل مسافری و باری درون‌شهری و برون‌شهری را نیز به‌عنوان یکی دیگر از طرح‌های در دست اجرا یاد کرد و افزود: براساس مصوبه شورای اقتصاد، اجرای آن با وزارت صمت است و تأیید فنی ناوگان وارد شده و بازپرداخت صرفه‌جویی برعهده این وزارتخانه است. همچنین بر اساس ماده ۱۱ قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی، امسال بازنگری سه استاندارد در حوزه حمل‌ونقل در دستور کار این مدیریت قرار دارد.

وی گفت: در حال حاضر با توجه به نظام‌مندکردن طرح‌های ماده ۱۲ و رفع مشکلات مربوط به آن، خوشبختانه اجرای طرح‌های ماده ۱۲ با سرعت بیشتری در حال انجام است و در حال حاضر با ابلاغ مصوبات شورای اقتصاد در فاصله ۶ تا ۹ ماه طرح‌ها اجرایی می‌شود، در حالی که در گذشته این زمان قریب به دو سال بود. همچنین امکان سرمایه‌گذاری در طرح‌های ماده ۱۲ برای بخش خصوصی فراهم است و با توجه به اجرایی شدن طرح‌ها و بازپرداخت‌های صورت‌گرفته به سرمایه‌گذاران، امیدواریم با استقبال گسترده‌تری از سوی سرمایه‌گذاران جدید در طرح‌ها مواجه شویم.

کد خبر 307157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =