نصب ۸۵۰۰ انشعاب گاز در سیستان و بلوچستان

مدیرعامل شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان از نصب ۸ هزار و ۵۰۰ انشعاب و اجرای ۳۲۰ کیلومتر شبکه‌گذاری گاز در این استان در نیمه نخست امسال خبر داد.

رضا پنجابی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، با اشاره به تداوم عملیات گازرسانی در استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: با اجرای ۳۲۰ کیلومتر شبکه‌گذاری گاز در ۶ ماه نخست امسال، مجموع شبکه‌گذاری انجام‌شده در استان سیستان بلوچستان به ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر رسیده است.

وی با بیان اینکه عملیات‌ گازرسانی به شهرها و روستاهای استان سیستان و بلوچستان با وجود شیوع ویروس کرونا تداوم دارد، افزود: از ابتدای امسال ۸ هزار و ۵۰۰ انشعاب نصب شده که مجموع انشعاب‌های گاز در استان به ۴۲ هزار رسیده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: هم‌اکنون ۵۶ هزار مشترک گاز در این استان وجود دارد که ۴۰ هزار مشترک در شهر زاهدان است.

به گفته پنجابی، پروژه‌های گازرسانی به شهرک‌های سعادت، دامداران، برق، غدیر، جهاد و بعثت در شهر زاهدان نیز آماده بهره‌برداری هستند و منطقه زیباشهر در ایرانشهر با جمعیتی حدود ۲ هزار خانوار نیز به شبکه گاز پیوسته است.

وی گفت: پیمانکاران در فاز ۲ شهر زابل آغاز به کار کرده‌اند و پیمان محور روستایی ایرانشهر با ۲۶ روستا و در چهار محور آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان همچنین از گازرسانی به شهرک صنعتی ایرانشهر و نیروگاه ۲۵ مگاواتی بخش خصوصی در این استان خبر داد و اظهار کرد: اجرای خط تغدیه تأمین گاز به کارخانه بافت بلوچ در ایرانشهر نیز که از صنایع قابل توجه در استان است به‌تازگی به فرمان رهبری و با پیگیری‌های دولت احیا شده و مراحل آزمون خود را سپری می‌کند.

کد خبر 307484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =