پالایشگران نفت با مشکل ضعف تقاضا دست و پنجه نرم می‌کنند

پالایشگران نفت در سراسر جهان با مشکل ضعف تقاضا و ذخیره‌سازی مازاد دست و پنجه نرم می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از ملبورن، لندن و نیویورک، مدیران اجرایی، کارکنان پالایشگاه‌ها و تحلیلگران صنعت نفت اعلام کردند که پالایشگران جهان که ماه‌هاست از ضعف تقاضا و انبوه ذخیره‌سازی نفت رنج می‌برند، تولید سوخت فصل پاییز را کاهش می‌دهند، زیرا شیوع ویروس کرونا مانع بهبود تقاضا شده است.

پالایشگاه‌ها سطح تولید را در بهار تا ۳۵ درصد کاهش داده بودند، زیرا محدودیت‌های اعمال‌شده برای مهار ویروس کرونا سبب از بین رفتن نیاز به مسافرت شد. با کاهش محدودیت‎‌ها، پالایشگاه‌ها تا اواخر ماه اوت به آرامی تولید خود را افزایش دادند. این در حالی است که در چند هفته گذشته پالایشگران در کشورهای عمده مصرف‌کننده سوخت مانند ایالات متحده و دیگر نقاط جهان در پاسخ به افزایش ذخیره‌سازی نفت، ضعف مداوم تقاضا و بلایای طبیعی، سطح فرآوری خود را کاهش داده‌اند.

اسکات ویات، مدیرعامل شرکت استرالیایی تولید سوخت ویوا انرژی اوایل ماه سپتامبر گفته بود: آثار ویروس کرونا در حال وارد کردن فشارهای شدید و بی‌سابقه‌ای بر تجارت پالایش است که تا کنون آن را تجربه نکرده‌ایم و در طولانی‌مدت قابل تحمل نیستند.

ذخیره‌سازی فرآورده‌های نفتی که شامل گازوئیل، سوخت جت و نفت حرارتی می‌شود و به‌طور معمول در آستانه زمستان ذخیره‌سازی آن آغاز می‌شود، امسال بسیار ناچیز است و سبب تضعیف چشم‌انداز حاشیه سود پالایشگاه‌ها در ماه‌های آینده می‌شود.

کد خبر 307494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =