شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی حاصل الگوی جدید قراردادهای نفتی هستند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: شرکت‌های اکتشاف و تولید (E&P) ایرانی که حاصل تدوین الگوی جدید قراردادهای نفتی هستند با قدرت و قوت در چند کنسرسیوم با هم توافق کردند تا اسناد همکاری تولید روزانه یک میلیون بشکه جدید نفت را امضا و به قرارداد تبدیل کنند.

به گزارش خبرنگار شانا، علی آقامحمدی، امروز (دوشنبه، ۳۱ شهریورماه) در آیین امضای ۱۳ قرارداد کلان پژوهشی در حوزه ازدیاد برداشت نفت و گاز گفت: باعث خوشحالی است که امروز دانشگاه‌های ما با سرعت قابل قبول و به نوعی زیر پوستی توسعه یافته‌اند و پیشرفت کرده‌اند.

وی از توسعه پژوهشگاه‌های کشور به‌ویژه پژوهشگاه صنعت نفت ابراز رضایت کرد و افزود: در بازدیدی که از پژوهشگاه صنعت نفت داشتم بسیار خوشحال شدم از اینکه نوع نگاه در همه مسائل و غیره در این پژوهشگاه متحول شده و زمینه رشد و تحول را ایجاد کرده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه نفت بهترین جایی است که باید شرایط نوین را تجربه کند، تصریح کرد: نفت در همه زمینه‌ها از مدیریت گرفته تا هوش مصنوعی و بحث‌های مختلف علمی و مدیریت، همه رشته‌ها را درون خود دارد، از این رو نمی‌توانیم آن‌ را به‌صورت میان‌رشته‌ای دنبال کنیم.

آقامحمدی اظهار کرد: اگر در گذشته عنوان می‌شد قرار است بین دانشگاه و صنعت نفت قراردادی ۱۰۰۰ میلیارد تومانی امضا شود بسیاری آن را امکان‌ناپذیر می‌دانستند، اما اکنون این کار انجام می‌شود.

وی ادامه داد: یک زمان اشتباه برداشت از نفت این بود که فروش نفت باید به‌صورت خام و استفاده از آن در بودجه جاری کشور باشد، اما این اشتباه‌ها در نفت باید اصلاح شود وگرنه تا ما به جلو می‌رویم نفت همچنان تراز اول است و هم‌اکنون نیز که از اقتصاد مقاومتی صحبت می‌کنیم بیشترین توجه به نفت است.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خطاب به دانشگاهیان گفت: تصمیم این است که تولید نفت افزایش یابد، همین امروز هم این حرف را می‌زنیم، امروزی که فردی ماشه بدون گلوله را کشیده است. به‌زودی و شاید در همین مهرماه با گروه‌های اکتشاف و تولید (E&P) ایرانی که حاصل تدوین الگوی جدید قراردادهای نفتی هستند و شامل 17 شرکت ایرانی می‌شود که با قدرت و قوت در چند کنسرسیوم با هم توافق کردند تا اسناد همکاری تولید یک میلیون بشکه نفت جدید را امضا و به قرارداد تبدیل کنند.

آقامحمدی افزود: من اگر این حرف‌ها را می‌زنم به این دلیل است که می‌دانم آقای زنگنه به دلایلی خیلی از شرایط نفت نمی‌گوید، اما از آن جا که من مطلع هستم و در برخی نشست‌ها بودم بیان می‌کنم.

وی تصریح کرد: این برنامه دوری نیست که پتروشیمی‌ها تا سال ۱۴۰۴ تولید خود را سه برابر کنند یا در بحث گاز که هم‌اکنون رکورد تولید روزانه یک میلیارد مترمکعب را ثبت کرده‌یام و در بحث اکتشاف به‌صورت گسترده پیش می‌رویم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: این تحولات به‌عنوان همکاری گسترده و آغازی بزرگ و تحول‌آفرین که منشأ خیر و برکت برای همه باشد انجام می‌شود، همچنین یادی کنیم از افرادی که در همین خوزستان، کرمانشاه و غرب کشور سخت ایستادند و بچه‌های همین دانشگاه‌ها، معلمان همین مدارس و استادان همین دانشگاه‌ها و بسیجیان، سپاهیان و ارتشیان ما بودند که جان باختند برای اینکه این عزت و عظمت برای کشور حفظ شود.

کد خبر 307498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =