زیست صنعت و دانشگاه بدون یکدیگر امکان‌پذیر نیست

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: اگر به معنای واقعی می‌خواهیم تمدنی پیشرو در دنیا باشیم، راهی جز این نیست که باید بدانیم زیست دانشگاه در گرو حمایت از صنعت و زیست صنعت نیز در گرو حمایت از دانشگاه است.

به گزارش خبرنگار شانا، غلامحسین رحیمی شعرباف، امروز (دوشنبه، ۳۱ شهریورماه) در آیین امضای ۱۳ قرارداد پژوهشی افزایش ضریب بازیافت با بیان اینکه امروز دانشگاه‌های کشور رشد و توسعه قابل قبولی دارند، گفت: وقتی توسعه علمی خود را از دانشگاه‌ها آغاز کردیم زیر ۲۰۰ هزار دانشجو داشتیم، این در حالی است که در سال ۹۱-۹۰ تعداد دانشجویان کشور به ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر رسید.

وی با بیان اینکه در دانشگاه‌های کشور تحولات بزرگی رخ داده و در حوزه پژوهش نیز تلاش‌های خوبی انجام شده است، افزود: در مدت کوتاهی مقالات در دانشگاه‌های کشور به‌طور چشمگیری افزایش یافت گه این موضوع برای بسیاری از کشورهای جهان تعجب‌برانگیز بود.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: در چند سال اخیر کیفیت مقاله‌های دانشگاهی با رشد چشمگیری روبه‌رو شده است و تلاش کردیم این پژوهش‌ها و مقاله‌ها را به میدان عمل بیاوریم که در این راه توفیق‌های خوبی نیز به دست آوردیم.

رحیمی شعرباف نقش دستگاه‌های اجرایی را در حمایت از دانشگاه‌ها و صنعت کشور مهم و حیاتی دانست و عنوان کرد: هر جا مدیران به میدان آمدند و کاستی‌های دانشگاه‌های ما را پذیرفتند و آن را بهانه نکردند تا با دانشگاه ارتباط برقرار نکنند، پیشرفت های خوبی حاصل شده است.

وی اظهار کرد: کاستی‌ها و ضعف‌هایی هم در دانشگاه‌ها و هم در صنعت وجود دارد، اما با همکاری دو طرف قابل حل است. البته مدیرانی هم داریم که همانند وزیر نفت عمل نمی‌کنند و کاستی‌ها را بهانه‌ای برای عدم ارتباط با دانشگاه می‌دانند.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از تلاش‌های وزیر نفت و معاونان وی تشکر و قدردانی کرد و گفت: اگر به معنای واقعی می‌خواهیم تمدنی پیشرو در دنیا باشیم راهی جز این نیست که بدانیم که زیست دانشگاه در گرو حمایت از صنعت و زیست صنعت نیز در گرو حمایت از دانشگاه و ارتباط هرچه بیشتر این دو با یکدیگر است.

کد خبر 307486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =