نخستین قرارداد واگذاری لیسانس ایرانی MTP امضا می‌شود

مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی از امضای قرارداد واگذاری لیسانس، اسناد مهندسی فرآیندی و مهندسی پایه طرح تولید پروپیلن از متانول با ظرفیت سالانه ۱۲۰ هزار تن میان این شرکت و پتروشیمی فاتح کیمیا در روز پنجشنبه (سوم مهرماه) خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، علی پژوهان از امضای قرارداد واگذاری لیسانس، اسناد مهندسی فرآیندی و مهندسی پایه طرح تولید پروپیلن از متانول (MTP) با ظرفیت سالانه ۱۲۰ هزار تن خبر داد و گفت: آیین این امضای قرارداد بین شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی و شرکت پتروشیمی فاتح کیمیا فردا (پنجشنبه، سوم مهرماه) در ماهشهر برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه فردا توانمندی‌های شرکت، امکانات و تجهیزات، توان دانشی و مهندسی و عملکرد پایلوت نیمه صنعتی MTP برای متقاضیان و سرمایه‌گذاران صنعت پتروشیمی نیز رونمایی خواهد شد، افزود: این دمو پلنت تمام المان‌های یک واحد صنعتی را به‌طور کامل دارد و نشان‌دهنده توانمندی و آمادگی فنی و مهندسی شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی در ارائه لیسانس و اسناد مهندسی واحدهای MTP است.

مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی با بیان اینکه همزمان با توسعه دانش‌فنی MTP، دانش فنی تولید همه کاتالیست‌های مورد نیاز این واحد نیز کسب و داخلی‌سازی شده است، ادامه داد: در توسعه طرح‌های تولید پلی‌پروپیلن از گاز طبیعی و پروپیلن از متانول هم در بخش دانش‌فنی فرآیند و هم در بخش کاتالیست‌های مورد نیاز، هیچ محدودیتی برای توسعه وجود ندارد.

پژوهان یادآور شد: پژوهش و تحقیقات برای رسیدن به توانمندی‌های کنونی از ۱۵ سال پیش آغاز شده است و ما امروز توان آن را داریم که بسته به ظرفیت طرح ۶ تا ۱۰ ماه اسناد مهندسی طرح تولید پروپیلن از متانول را به سرمایه‌گذاران تحویل دهیم.

کد خبر 307608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =