قرارداد تجاری‌سازی دانش فنی ایرانی MTP امضا شد

قرارداد واگذاری لیسانس، اسناد مهندسی فرآیندی و مهندسی پایه طرح تولید پروپیلن از متانول با ظرفیت سالانه ۱۲۰ هزار تن بین شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی و پتروشیمی فاتح کیمیا امروز (پنجشنبه، سوم مهرماه) امضا شد.

به گزارش خبرنگار شانا، بهزاد محمدی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی امروز (پنجشنبه، سوم مهرماه) پس از امضای قرارداد واگذاری دانش فنی تولید پروپیلن از متانول اظهار کرد: قرارداد تجاری‌سازی دانش‌فنی ایرانی تولید پروپیلن از متانول با گروه فاتح به‌عنوان نخستین شرکت و در عین حال گام نخست برای افزایش ظرفیت تولید پروپیلن در کشور امضا شد.

وی افزود: طرح‌های تولید پروپیلن از متانول برای مناطق مختلف مثل عسلویه، امیرآباد، انزلی، اسلام‌آباد نیز اجرا می‌شود و ظرفیت این محصول در سال ۱۴۰۴ به سالانه ۴ میلیون تن می‌رسد.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی درباره فاز دوم منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ادامه داد: از پارسال عملیات مطالعات محیطی، ایمنی، پدافند غیرعامل و غیره انجام شده است و مکان آن به‌دلیل ملاحظاتی که وجود دارد تغییر کرد، اما تا پایان امسال فاز ۲ پتروشیمی در منطقه ماهشهر نهایی و آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران می‌شود.

علی پژوهان، مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی نیز با اشاره به اینکه در توسعه صنعت پتروشیمی یکی از مهم‌ترین گلوگاه‌ها تأمین فناوری است، گفت: خوشبختانه این شرکت فناوری لازم را از گاز تا پلی‌پروپیلن دارد و قرارداد احداث واحد ۱۲۰ هزار تنی تبدیل متانول به پروپیلن برای نخستین بار در کشور با دانش به‌طور کامل ایرانی امروز امضا شد که تهیه اسناد مهندسی آن آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی در تأمین فناوری‌های لازم در تکمیل زنجیره گاز تا محصولات پایین‌دستی از جمله پلی‌پروپیلن مشکلی ندارد و فناوری‌ فرآیندی و کاتالیست‌های لازم را تأمین می‌کند.

کد خبر 307651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =