پیام تسلیت مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت برای درگذشت همایون مطیعی

روابط عمومی مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران در پیامی درگذشت همایون مطیعی، از پیشکسوتان صنعت نفت را تسلیت گفت.

به گزارش شانا، متن پیام روابط عمومی مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران به شرح زیر است:

صنعت نفت یکی از بزرگان فرهیخته خود را از دست داد

«مرحوم همایون مطیعی از پیشکسوتان صنعت نفت و زمین‌شناسی کشور به دیدار حق شتافت، همایون مطیعی در سال ۱۳۲۶ در اصفهان به دنیا آمد و پس از پایان تحصیلات مقدماتی در همین شهر، در سال ۱۳۴۹ موفق به دریافت کارشناسی زمین‌شناسی از دانشگاه اصفهان شد.

در سال ۱۳۵۱ به استخدام شرکت ملی نفت ایران درآمد و در طول ۳۵ سال خدمت صادقانه در شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، مدیریت‌های اکتشاف و پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران، منشأ خدمات ارزنده‌ای شد.

مرحوم مطیعی در طول مدت خدمت خود در شرکت ملی نفت ایران عهده‌دار مسئولیت‌های خطیری چون رئیس اداره زمین‌شناسی گسترشی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، رئیس اداره کل زمین‌شناسی مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران، مشاور مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران، ریاست اداره فناوری و سیاست‌گذاری مدیریت پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران بود. 

بازنشستگی در سال ۱۳۸۶ وقفه‌ای در ادامه خدمات پر بار مرحوم مطیعی به صنعت نفت کشور و جامعه زمین‌شناسی ایران به وجود نیاورد، ایشان با حکم وزیر محترم نفت عضو شورای عالی اکتشاف شورای عالی مخازن شد. وی همچنین در کمیته ملی چینه‌شناسی کشور و  در مجامع علمی، به نقش‌آفرینی ادامه داد.

حاصل تلاش بیش از نیم قرن تحقیقات و پژوهش‌های علمی ارزنده وی در حوزه اکتشاف، توسعه و تولید در گزارش‌های فنی، مقالات و کتاب‌های تخصصی متعدد بازتاب داشته است که از آن جمله می‌توان به کتاب چینه‌شناسی زاگرس، زمین‌شناسی نفت زاگرس (دوجلد)، زمین‌شناسی درون‌چاهی (دو جلد)، ارزیابی ضخامت‌های واقعی لایه‌ها در اکتشاف و استخراج نفت، زمین‌شناسی نفت سنگ‌های کربناته (دو جلد) و مقدمه‌ای بر ارزیابی مخازن نفتی زاگرس اشاره کرد که همه به‌عنوان مرجع معتبر مورد استفاده کارشناسان صنعت و استادان دانشگاه است.

این ضایعه بزرگ را که به‌زودی جبران نمی‌شود به خانواده بزرگ صنعت نفت و به‌ویژه جامعه‌ زمین‌شناسی ایران تسلیت عرض می‌کنیم.»

کد خبر 307654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =