تحولات مخابراتی صنعت نفت در ۲۰ سال اخیر بی‌نظیر است

مدیر مخابرات شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران گفت: همگام با تغییر سریع سیستم‌های مخابراتی و ارتباطی در دنیا، پوست‌اندازی عظیمی در ۲۰ سال گذشته در مخابرات شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران شکل گرفته و تحول بزرگی در همه بخش‌های مخابراتی صنعت نفت رخ داده، به‌نحوی که امروزه عنوان بزرگ‌ترین مخابرات صنعتی کشور در اختیار صنعت انتقال نفت است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، احمد بهفرد هم‌زمان با بیستمین سالگرد تأسیس شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران افزود: ما اگر نتوانیم همگام با دانش روز دنیا، سیستم‌های خود را روزآمد کردن کنیم، از فناوری‌های مدرن دنیا فاصله می‌گیریم و به همین دلیل از سال ۸۱ تغییرات سیستم‌های مخابرتی به‌صورت جدی آغاز شده و به جرأت می‌توان گفت امروز بزرگ‌ترین مخابرات صنعتی کشور در اختیار صنعت انتقال نفت ایران است.

وی تأکید کرد: ادعای بزرگ‌ترین مخابرات صنعتی کشور حاصل بهره‌برداری از تجهیزات مخابراتی روز دنیاست که در همه زیرمجموعه‌های شرکت مورد استفاده قرار می‌گیرند و از این پس نیز همه تلاش خود را انجام می‌دهیم تا با حدود ۳۰۰ ایستگاه فعال مخابراتی و ۴ هزار کیلومتر فیبر نوری نقش خود را به‌عنوان بازوی مخابراتی صنعت نفت به‌درستی ایفا کنیم.

مدیر مخابرات شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران با اشاره به مدنظر قرار گرفتن نقدینگی، تحریم‌ها، امکانات فنی و نیروی انسانی در اجرای پروژه‌ها تأکید کرد: در هر شرایطی با فراهم کردن قابلیت ارتباط مداوم و استفاده از سیستم‌های رادیویی، شبکه‌های فیبر نوری را نیز تقویت می‌کنیم.

بهفرد پروژه‌های فیبر نوری بندرعباس - سیرجان - رفسنجان، ری - ساری و حدفاصل مارون ۵ و ۶ منطقه اصفهان را عملیات‌های مخابراتی در حال اجرای این شرکت عنوان کرد و ادامه داد: ۱۴ هزار کیلومتر خط لوله نفت و فرآورده در کشور وجود دارد که بیش از ۴ هزار کیلومتر آن زیرپوشش فیبر نوری قرار دارد و برای ۱۰ هزار کیلومتر باقیمانده افزون بر اجرای پروژه‌های یادشده، تفاهم‌نامه‌ای با شرکت ملی گاز ایران امضا شده که بر اساس این تفاهم‌نامه در مکان‌هایی که این شرکت دارای فیبر نوری است، از امکانات آنها استفاده کنیم و در مقابل ما نیز خدمات متقابل به شرکت گاز ارائه دهیم.

وی با اشاره به اجرای پروژه دیتاسنتر منطقه تهران برای تقویت زیرساخت‌های پدافند غیرعامل اظهار کرد: پروژه اسکادا نیز از سال ۹۶ آغاز شده و حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. این سیستم می‌تواند همه مؤلفه‌های فنی مورد نیاز در مراکز انتقال نفت را به‌صورت گرافیکی و آماری نشان دهد و کنترل کند و در کاهش هزینه‌ها، نشت‌یابی‌ها و سرقت‌ها بسیار مؤثر است.

مدیر مخابرات شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران با قدردانی از خدمات همه مدیران و کارکنان پیشین مخابرات شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران گفت: موفقیت امروز مخابرات شرکت حاصل تلاش همه عزیزانی است که در ۲۰ سال گذشته و حتی پیش از آن بسیار دقیق و مؤثر کارها و اقدام‌های خوبی را طراحی، اجرا و پایه‌گذاری کرده‌اند.

کد خبر 307664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =