طراحی و ساخت دستگاه تولید گاز ازن در ملی حفاری

تکنیسین‌های الکترونیک و ابزار دقیق شرکت ملی حفاری ایران موفق به طراحی و ساخت دستگاه تولید گاز ازن با ظرفیت ۵۰۰ تا ۱۰ هزار میلی‌گرم شدند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، امید نعیمی قهوه‌رخی از طراحان این دستگاه گفت: دستگاه تولید گاز ازن سال‌هاست در کشورهای مختلف و از جمله ایران ساخته می‌شود و دست ساخته آنها با تغییرات اندک، بازتولید می‌شود و هم‌اکنون در مرحله تجاری‌سازی قرار دارد.

وی افزود: ازن یکی از گازهای طبیعی است که از طریق تزریق در محیط یا ترکیب با آب اثر فوق‌العاده زیاد اکسیدکنندگی دارد و محیط را ویروس‌زدایی، میکروب‌زدایی، گندزدایی و ضدعفونی می‌کند.

قهوه‌رخی با بیان اینکه ضدعفونی‌کنندگی و گندزدایی با ازن به علت ماهیت گازی‌شکل آن می‌تواند به صورت کامل تمامی سطوح غیرقابل دسترس و قابل دسترس را پاکسازی کند، افزود: تصفیه هوا به روش ازن ژنراتور با بهره‌گیری از فناوری‌های صنعتی مناسب برای حذف آلودگی‌های ویروسی و میکروبی در محیط‌های خانگی و عمومی تا فضای ۲۵۰ مترمکعب است و از این دستگاه می‌توان برای تصفیه هوای سالن‌های اداری، کارگاهی، مسکونی، مراکز و کلینیک‌های پزشکی، سالن‌های اجتماعات، غذاخوری‌ها، فضاهای ورزشی، استخرها و... استفاده کرد.

این تکنسین الکترونیک و ابزار دقیق اظهار کرد: از دیگر کاربردهای گاز ازن می‌توان به از بین بردن ویروس‌ها و باکتری‌های موجود در هوا و سطوح، باکتری‌های موجود روی آلبسه و مواد غذایی، شست‌وشوی سبزیجات و میوه ‌های تازه، حذف ویروس‌ها و باکتری‌های موجود در یخچال بدون نیاز به مواد ضدعفونی و از بین بردن لارو حشرات در انبارهای غلات و حبوبات  اشاره کرد و در خیلی از موارد می‌تواند جایگزین کلر شود.

امیرحسین نعیمی قهوه‌رخی دیگر طراح این دستگاه گفت: ازن از مؤثرترین مواد اکسیدکننده است که به آسانی و در محل مورد نیاز می‌توان آن را تولید کرد.

وی با بیان اینکه گاز ازن در مقایسه با سایر مواد گندزدا سرعت عمل بیشتری دارد و به‌سرعت به اکسیژن تبدیل می‌شود و  پسماندی ندارد، ضمن اینکه بر طیف گسترده‌ای از میکروارگانیسم ها تأثیر می‌گذارد و  واکنش آن با مواد، هیچ نوع ماده سمی تولید نمی‌کند.

به گفته وی، هزینه تولید ازن برای ضدعفونی آب و محیط در مقایسه با سایر ضدعفونی‌کننده‌ها بسیار اندک  است.

امید و امیرحسین نعیمی قهوه رخی که برادر هستند در مدیریت نگهداری و تعمیرات (نت) شرکت ملی حفاری ایران به کار اشتغال دارند.

کد خبر 307715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =