۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰
  • کد خبر: 307839
تحقق برنامه تولید تکلیفی نفت خام در کارون

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون از تحقق ۱۰۱ درصدی برنامه تولید تکلیفی نفت خام این شرکت در نیمه نخست امسال خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، غلامرضا مفیدی در نشست پیش‌بینی پنج‌ساله بهره‌دهی چاه‌های شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون در تشریح گزارش عملکرد این شرکت گفت: با اهتمام و انجام کار گروهی و مشترک مدیریت‌های ستادی و کارکنان تلاشگر شرکت کارون و با وجود محدودیت‌های ناشی از تحریم‌های خصمانه دشمن و شرایط کرونا، خوشبختانه این شرکت موفق به تحقق تولید نفت و گاز افزون بر ۱۰۰ درصد برنامه‌های ابلاغی با رعایت کامل مسائل ایمنی و الزام‌های زیست محیطی شده است.

وی افزود: با انجام اقدام‌های تعمیراتی و تشدید اقدام‌های کنترلی دستاورد ارزشمند دیگری نیز در بخش جمع‌آوری گازهای ارسالی به مشعل محقق شد و میانگین گاز مستمر ارسالی به مشعل‌های شرکت کارون در نیمه نخست امسال با کاهش ۸۰ درصدی نسبت به پارسال به کمتر از ۳ میلیون فوت مکعب در روز کاهش یافت.

وی به دیگر اقدام‌های انجام‌شده در حوزه پشتیبانی تولید نیز اشاره کرد و یادآور شد: در یک سال گذشته با اهتمام همکاران، ۲۲۰ قلم کالای مورد نیاز فرآیند تولید شرکت بومی‌سازی و در بخش خرید نیز قریب به ۴ هزار و ۱۶۰ قلم کالا به ارزش بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال خریداری شد که ۷۵ درصد آن از منابع درون استانی تأمین شده است.

مفیدی اظهار کرد: از دیگر موفقیت‌های این شرکت می‌توان به انجام فعالیت‌های عام‌المنفعه در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی از قبیل ساخت مسجد، تعمیر فضاهای آموزشی، استمرار آب‌رسانی به بخش غیزانیه، تهیه بسته‌های معیشتی کمک‌های مومنانه، تهیه و توزیع لوازم تحریر میان دانش‌آموزان روستاهای اطراف تأسیسات و ضدعفونی اماکن و توزیع ملزومات بهداشتی برای مقابله با کرونا در روستاها و مناطق شهری همجوار اشاره  کرد.

احمد محمدی، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب نیز با اشاره به اینکه سازمان باید آمادگی کامل برای بازگشت به تولید حداکثری داشته باشد، تأکید کرد: هر پنج شرکت بهره‌بردار باید کارگروه ویژه بازگشت به تولید حداکثری را تشکیل دهند و اقدام‌های انجام‌شده در راستای ایجاد آمادگی برای افزایش تولید را با هماهنگی مدیریت تولید شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب پیگیری کنند.

وی استقرار سیستم مدیریت یکپارچه خطوط لوله (PIMS) در سازمان را نویدبخش انسجام بیشتر در احداث، نوسازی و بهسازی شریان‌های نفت و گاز دانست و بیان کرد: با آغاز به‌کار کارگروه‌های PIMS در شرکت‌های بهره‌بردار، روند رسیدگی به پروژه‌های مربوط به خطوط لوله جریانی و اصلی شرکت تسریع شده است.

کد خبر 307839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =