موانع اداری، قضایی و سیاسی تولید و سرمایه‌گذاری باید برطرف شود

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه برای حل مشکلات سرمایه‌گذاران تصمیم‌های خوبی اتخاذ شده است، گفت: باید همه موانع اداری، قضایی و سیاسی از سر راه تولید و سرمایه‌گذاری برداشته شود.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی، امروز (سه‌شنبه، هشتم مهرماه) در نشست ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، گفت: همه مقرراتی که مانع ایجاد می‌کنند، باید اصلاح شوند تا سرمایه‌گذاران به‌راحتی و در کمترین زمان ممکن موفق به انجام امور مربوط به سرمایه‌گذاری خود شوند.

وی بررسی پیامدهای تأخیر در تأمین ارز سرمایه‌گذاران خارجی، برداشتن موانع غیرضرور و دست و پاگیر برای سرمایه‌گذاران خارجی را از جمله تلاش‌های دولت برشمرد و افزود: با توجه به اهمیت بالای امنیت سرمایه‌گذاری، دولت برای رفع موانع حقوقی و قانونی امنیت سرمایه‌گذاری، به همراهی سایر دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله مجلس شورای اسلامی نیازمند است.

رئیس‌جمهوری استقبال از مشارکت سرمایه‌های ایرانیان خارج از کشور را ضروری خواند و تصریح کرد: در شرایط فعلی که تحریم‌کنندگان از هرگونه فشاری فروگذار نیستند، علاقه هموطنان خارج از کشور به سرمایه‌گذاری در ایران، فرصت مغتنمی است که باید از آن حمایت و شرایط لازم را برای اعتمادسازی و تأمین امنیت سرمایه‌گذاری فراهم کرد.

روحانی حس امنیت سرمایه و فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای سرمایه‌گذاری و ورود و خروج پول را از جمله مهم‌ترین بخش‌های این اعتمادسازی برشمرد و عنوان کرد: باید با وضع قوانین و مقررات لازم این حس را برای افراد به‌وجود آورد تا با اطمینان سرمایه‌های خود را وارد اقتصاد کشور کنند و مطمئن باشند خطری این سرمایه را تهدید نمی‌کند و تضمین کافی برای استفاده از اصل و سود آن وجود دارد.

کد خبر 307841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =