هیچ قدرتی نمی‌تواند به صادرات و واردات ایران خدشه‌ای وارد کند

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش با تأکید بر اینکه هیچ قدرتی نمی‌تواند به صادرات و واردات کشور خدشه‌ای وارد کند، گفت: تجارت آزاد حق ایران است و باید برای اقتدار ناوگان ملی تلاش بیشتری داشته باشیم.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، نصرالله سردشتی امروز (سه‌شنبه، هشتم مهرماه) در آیین گرامیداشت روز جهانی دریانوردی با اشاره به اینکه شرکت ملی نفتکش با وجود همه کارشکنی‌ها توانسته در حوزه صادرات نفتی به کشور کمک کند، اظهار کرد: زمانی که تحریم شکل می‌گیرد، وزارت نفت، شرکت ملی نفتکش و شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی در پیکان تحریم‌ها قرار می‌گیرند و این مسئله اهمیت ناوگان ملی را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه در دوران تحریم نمی‌توان روی کشتی‌های خارجی حساب باز کرد، زیرا به‌ دلایل مختلف، ورود کشتی‌های خود را روی آب‌های ایران ممنوع می‌کنند، تأکید کرد: البته هیچ کس نمی‌تواند خدشه‌ای به واردات و صادرات کشور وارد کند.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران با بیان اینکه صادرات بنزین به ونزوئلا شاید کار بزرگی نباشد، اما این امر قدرت ناوگان ملی و تحریم‌شکنی را نشان داد، تصریح کرد:  تجارت آزاد حق ایران است و کسی نمی‌تواند جلو ما را بگیرد.

سردشتی از سامان بنادر و دریانوردی، نیروی دریایی ارتش، سپاه پاسداران و همه ارگان‌هایی که شرکت ملی نفتکش و شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را در بخش‌های مختلف از جمله حوزه مقابله با دزدان دریایی، انتقال محموله‌ها به برخی نقاط و سایر موارد همراهی می‌کنند، قدردانی کرد و افزود: با کمک سازمان‌های دریایی بسیاری از مسائل حل شده و توانسته‌ایم به اهداف از پیش تعیین شده به بهترین شکل ممکن برسیم و خللی در کار پیش نیاید.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش در پایان تصریح کرد: ناوگان شرکت ملی نفتکش، مشکلی بابت تأمین سوخت کم‌سولفور ندارد و پالایشگاه اراک مشکل تأمین سوخت را حل کرده است.

کد خبر 307845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =