معامله‌گران انتظار دارند بهبود تقاضای نفت ضعیف باشد

معامله‌گران عمده انتظار دارند بهبود تقاضای نفت ضعیف باشد و قیمت‌ها ثابت بمانند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، رؤسای بزرگ‌ترین شرکت‌های معامله‌گر نفت جهان روز سه‌شنبه (هشتم مهرماه) در پی همه‌گیری ویروس کرونا برآورد کردند که در ماه‌ها و سال‌های آینده، بهبود تقاضای نفت محدود و قیمت‌ها ثابت خواهد بود، اما در عین حال اعلام کردند که تنها در دهه آینده شاهد اوج تقاضای نفت خواهیم بود.

مدیران ارشد ویتول، گانور و مرکوریا در نشست سالانه جهانی کالای اف‌تی تصریح کردند که سرمایه‌گذاری بیشتری در انرژی‌های تجدیدپذیر خواهند کرد.

راسل هاردی، مدیرعامل ویتول، بزرگ‌ترین مرکز تجاری جهان گفت: انتظار تغییر چندانی در قیمت نفت ندارد، زیرا برآورد می‌کند مصرف تا تابستان سال آینده ثابت بماند.

مارکو دانند، مدیرعامل شرکت تجارت کالای مرکوریا، حتی دیدگاه بدبینانه‌تری داشت و گفت انتظار ندارد مصرف نفت برای چند سال به سطح پیش از همه‌گیری ویروس کرونا می‌رسد.

وی افزود که انتظار دارد قیمت‌ها تا ۶ ماه آینده در حدود ۴۵ دلار برای هر بشکه ثابت بماند.

تربیورن ترنکویست، مدیرعامل شرکت تجاری گانور برآورد کرد که قیمت‌ها تا اواسط سال ۲۰۲۱، ۴۵ تا ۵۰ دلار برای هر بشکه در نوسان باشد.

این مدیران تجاری تصریح کردند که برای پیش‌بینی اوج تقاضای نفت خیلی زود است و احتمال می‌رود پیش از دهه آینده که تولید انرژی‌های تجدیدپذیر افزایش یابد، شاهد آن نخواهیم بود.

هاردی گفت: سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) پیش از کنار گذاشتن بالقوه سیاست‌های خود - در صورت کاهش تقاضا که سبب نبرد برای سهم بازار خواهد شد - به مدیریت بازار ادامه خواهد داد تا عرضه و تقاضا را متعادل کند.

کد خبر 307896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =