تحقق برنامه تولید تکلیفی در نفت و گاز آغاجاری

در نشست پیش‌بینی بهره‌دهی چاه‌های شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری اعلام شد برنامه تولید تکلیفی این شرکت در نیمه نخست امسال به میزان ۱۰۲ درصد تحقق یافته است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری، در این نشست ضمن بررسی عملکرد تولید این شرکت در نیمه نخست سال جاری، برنامه پیش‌بینی تولید چاه‌های نفت و گاز این شرکت برای نیمه دوم سال بررسی شد.

ابراهیم پیرامون، مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری در این نشست گفت: در نیمه نخست امسال ۴۳ عملیات بر روی چاه‌های این شرکت انجام شد که با اجرای آنها بیش از ۲۱ هزار و ۹۰۰ بشکه در روز به ظرفیت تولید این شرکت افزوده و با استفاده از سیستم‌های فرآورش سیار MOS و MOT، از هدررفت بیش از ۱۲۸ هزار بشکه نفت جلوگیری به عمل آمده است.

وی افزود: یکی از اقدامات برجسته این شرکت در سال جاری ساخت بالانس پیستون کمپرسور گریز از مرکز گاز بورسیک با استفاده از توان سازندگان داخلی و تلاش کارشناسان شرکت بود که گام مهمی در جهت رفع مشکلات این شرکت و شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب محسوب می‌شود.

پیرامون، انجام ۳۱ اصلاحیه و ۱۱ هزار و ۴۰۰ عملیات ضخامت سنجی در راستای صیانت از تجهیزات و خطوط لوله را از دیگر اقدامات مهم این شرکت از ابتدای سال جاری تا کنون برشمرد.

احمد محمدی، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب نیز در این نشست، اجرای پروژه اصلاحیه نفت سنتزی در شرایط دشوار آب و هوایی را به عنوان یکی از اقدامات شاخص نفت و گاز آغاجاری در ماه‌های گذشته برشمرد و استقرار سیستم مدیریت یکپارچه خطوط لوله (PIMS) را نویدبخش انسجام بیشتر در احداث، نوسازی و بهسازی خطوط نفت و گاز دانست و گفت: باید برنامه‌ریزی لازم جهت جمع آوری جامع و کامل اطلاعات مرتبط با خطوط لوله در راستای تسریع در روند رسیدگی به پروژه‌های مربوط به خطوط لوله جریانی و اصلی شرکت انجام شود.

محمدی، حراست و صیانت از تاسیسات سطح الارضی شرکت را یکی از مباحث مهم دانست و عنوان کرد: مجموعه حراست‌های شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و شرکت‌های تابعه باید برنامه‌ریزی‌های لازم را جهت دسته‌بندی تمامی محدوده‌های تحت مدیریت شرکت و پوشش مناسب حراستی و حفاظتی، استفاده از تکنولوژی‌های نوین و آموزش نیروی انسانی حراست انجام دهند.

کد خبر 307919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =