پروژه لرزه‌نگاری سه‌بعدی تنگ‌بیجار و دلاوران کلید خورد

پروژه لرزه‌نگاری سه‌بعدی میدان‌های تنگ بیجار و دلاوران در شرکت نفت مناطق مرکزی ایران (شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب) با حضور تعدادی از نمایندگان کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به‌طور رسمی کلید خورد.

به گزارش خبرنگار شانا، پس از پایان موفق پروژه لرزه‌نگاری دوبعدی بانکول و باباگیر در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب، پروژه لرزه‌نگاری سه‌بعدی میدان‌های تنگ بیجار و دلاوران عصر روز جمعه (۱۱ مهرماه) با حضور تعدادی از نمایندگان کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی و همچنین نمایندگان استان ایلام به‌طور رسمی آغاز به‌کار کرد.

بر اساس این گزارش، این دو پروژه لرزه‌نگاری از بزرگ‌ترین و پیچیده‌ترین پروژه‌های برداشت داده‌های لرزه‌نگاری صنعت نفت در استان ایلام به شمار می‌روند که با اعتباری بالغ بر حدود ۴۰ میلیون یورو و ۱۰۵۹ میلیارد ریال در دستور کار قرار دارند.

پروژه لرزه‌نگاری دوبعدی میدان‌های بانکول و باباگیر به وسعت ۸۰۰ کیلومترمربع انجام و در سال ۹۸ نهایی شد. پروژه لرزه‌نگاری سه‌بعدی میدان‌های تنگ بیجار و دلاوران و میدان‌های اقماری آن نیز در مساحتی به وسعت ۱۵۶۰ کیلومترمربع انجام می‌شود و هدف از اجرای آن، رفع ابهام‌های ساختمانی و مخزنی، شناسایی دقیق پارامترهای مخزنی، کاهش ریسک حفاری، تضمین تأمین خوراک پالایشگاه و پتروشیمی ایلام و توسعه فاز دوم توسعه میدان تنگ بیجار بر مبنای نتایج حاصل از این عملیات است.

اجرای این پروژه‌های لرزه‌نگاری به اشتغال‌زایی و رونق کسب‌وکار در منطقه هم کمک کرده است، به‌طوری که در پروژه لرزه‌نگاری دوبعدی برای بیش از ۵۸۰ نفر شغل ایجاد و در پروژه لرزه‌نگاری سه‌بعدی تنگ بیجار و دلاوران هم فرصت اشتغال برای بیش از ۱۴۰۰ نفر فراهم شده است.

نمایندگان استان ایلام و جمعی از نمایندگان کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از دیروز (جمعه، ۱۱ مهرماه) وارد استان ایلام شده‌اند تا در جریان پیشرفت کار برخی طرح‌های صنعت نفت در این استان قرار گیرند. نمایندگان دیروز ابتدا در محل کمپ لرزه‌نگاری مستقر شدند و سپس از مرکز جمع‌آوری گاز تنگ بیجار (TCF) بازدید کردند. در ادامه، از پالایشگاه گاز ایلام بازدیدی داشتند و دست آخر در جلسه‌ای که تا بامداد امروز (۱۲ مهرماه) ادامه یافت، در استانداری حضور یافتند.

در این بازدیدها، فرخ علیخانی، معاون امور تولید شرکت ملی نفت ایران، رامین حاتمی، مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، سعید ناصری‌پور، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب و جمعی دیگر از مدیران، نمایندگان را همراهی می‌کنند.

کد خبر 307926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =