نمایندگان مجلس از عملکرد وزارت نفت در استان ایلام قدردانی کردند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از دو روز بازدید فشرده از طرح‌های مختلف صنعت نفت در استان ایلام، در نشستی در محل طرح ان‌جی‌ال ۳۱۰۰، به جمع‌بندی مسائل بررسی‌شده پرداختند و ضمن قدردانی از عملکرد وزارت نفت در این استان، خواستار تداوم پیگیری اجرای پروژه‌های عملیاتی و همچنین رسیدگی بیشتر به حوزه مسئولیت اجتماعی در این استان شدند.

به گزارش خبرنگار شانا، تعدادی از نمایندگان کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی که با دعوت نمایندگان استان ایلام و به میزبانی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، روز ۱۱ مهرماه وارد استان شده بودند، عصر دیروز (شنبه، ۱۲ مهرماه) نشستی را در محل طرح ان‌جی‌ال ۳۱۰۰ برگزار کردند و ضمن دریافت اطلاعات از وضع پروژه‌های توسعه‌ای نفت استان، به جمع‌بندی نتایج این بازدید دو روزه پرداختند.

فعالیت‌های عام‌المنفعه نفت ستودنی است

علیرضا ورناصری، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در این نشست، به اقدام‌های عام‌المنفعه انجام شده ازسوی وزارت نفت در استان ایلام و دیگر استان‌های نفت‌خیز اشاره کرد و گفت: دستگاه‌های بسیاری در استان‌های مختلف مشغول کار هستند، اما ریالی برای یک روستای آن خرج نکرده‌اند، اما عملکرد وزارت ‌نفت در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی ستودنی است.

وی افزود: ‌نه اینکه هیچ ‌کاستی و کمبودی نیست؛ به‌طور حتم نارسایی‌هایی هم هست، اما نمی‌توان فعالیت‌های گسترده وزارت نفت در حوزه مسئولیت اجتماعی را نادیده گرفت.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدام مجموعه اویک برای آموزش نیروهای انسانی بومی، از این رویکرد مسئولیت‌پذیرانه قدردانی کرد.

مدیریت جهادی در نفت

علی‌اکبر بسطامی، نماینده مردم‌ ایلام در مجلس نیز اظهار کرد: طی این دو روز در جریان بازدید از طرح‌های مختلف صنعت نفت در استان ایلام، نمودهای بسیاری از اقتصاد مقاومتی، جهش تولید و مدیریت جهادی دیدم که این عملکرد جای قدردانی دارد.

وی تمرکز بخشی از ساختار شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در استان ایلام را خواستار و یادآور شد: اگر مطالبه‌ای هم‌ مطرح می‌شود به معنای نادیده گرفتن تلاش‌های وزارت نفت نیست.

قدردانی از تلاش بی‌وقفه کارکنان صنعت نفت

عبدالعلی رحیمی، عضو کمیسیون انرژی مجلس نیز با قدردانی از رویکرد مثبت وزارت نفت در اجرا و پیگیری طرح‌های صنعتی استان، گفت: پیام قدردانی ما را به همه کارکنان صنعت نفت که در سخت‌ترین شرایط در خط مقدم اقتصاد کشور مشغول کار و تلاش هستند برسانید.

نفتی‌ها شعار ندادند؛ کار کردند

فریدون عباسی، رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی نیز در پایان این نشست عنوان کرد: آن طرف مرز، شرکت‌های آمریکایی روی پروژه‌های صنعت نفت عراق کار می‌کنند؛ ما وقتی در ایران شعار «مرگ بر آمریکا» می‌دهیم باید بتوانیم با تکیه بر توان و دانش خود کاری از پیش ببریم و متخصصان صنعت نفت در میدان آذر و بسیاری از طرح‌های صنعت نفت اثبات کرده‌اند که از چنین توانی برخوردارند.

وی در واکنش به مطالبات نمایندگان استان ایلام در زمینه اشتغال‌زایی برای جوانان این استان، بر ضرورت تقویت مهارت‌ها تأکید کرد و گفت: باید با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای و مراکز آموزشی، زمینه مهارت‌آموزی نیروی آماده به‌کار در استان فراهم شود.

عباسی ضمن تأکید به ضرورت اشتغال‌زایی برای نیروهای بومی، یادآور شد که نمایندگان استانی هم‌زمان با تلاش برای فراهم کردن فرصت‌های شغلی برای نیروهای کار استان و منطقه خود، از دنبال کردن رویکردهایی که به بحث‌های قومیت‌گرایی و پررنگ کردن منافع قومیتی در برابر منافع ملی دامن می‌زند پرهیز کنند.

براساس این گزارش، نمایندگان کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی یازدهم مهرماه در نخستین روز حضور خود در استان ایلام، از طرح لرزه‌نگاری تنگ بیجار بازدید کردند و پروژه لرزه‌نگاری سه‌بعدی میدان‌های تنگ بیجار و دلاوران با حضور آنان به‌طور رسمی کلید خورد. آنها در ادامه از تأسیسات مرکز جمع‌آوری گازهای تنگ بیجار (TCF) نیز بازدید کردند و سپس راهی پالایشگاه گاز ایلام شدند. برگزاری نشست در استانداری ایلام آخرین بخش از برنامه روز نخست این بازدید بود. نمایندگان در روز دوم (۱۲ مهرماه) از تأسیسات میدان نفتی آذر، طرح توسعه دهلران/ دانان و ان‌جی‌ال ۳۱۰۰ دهلران بازدید و در نشست‌های جداگانه‌ای در محل طرح توسعه آذر و ان‌جی‌ال ۳۱۰۰ برای بررسی وضع پیشرفت این طرح‌ها برگزار کردند، همچنین با حضور نمایندگان، کلنگ طرح ساخت ایستگاه تقویت فشار گاز بیات در منطقه دهلران نیز بر زمین خورد.

کد خبر 308042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =