رونمایی از کارگاه‌های آموزشی اچ‌اس‌یی منطقه ویژه پارس

هم‌زمان با هفته آتش‌نشانی و ایمنی، سه کارگاه آموزشی در زمینه ایمنی و آتش‌نشانی و آشنایی با تجهیزات فردی دوره H2S در سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس افتتاح شد.

به گزارش شانا به نقل از سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، فرامرز ضرغام، رئیس آموزش بهداشت، ایمنی و محیط زیست (اچ‌اس‌یی) این سازمان با اشاره به الزام‌آور بودن برگزاری این دوره‌ها طبق استانداردهای اچ‌اس‌یی شرکت ملی نفت ایران گفت: با تهیه زیرساخت‌های لازم و دریافت مجوزها، این مرکز میزبان بیش از ۲۵ شرکت در منطقه پارس جنوبی برای اجرای دوره‌های ایمنی شرکت نفت ملی نفت است و از ابتدای امسال برای بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ نفر از متقاضیان، این دوره‌ها برگزار شده است.

وی افزود: در گذشته اجرای این دوره‌ها در پیمان‌های جاری سازمان دیده می‌شد که با تجهیز کارگاه‌ها، این مرکز آموزشی صرفه‌جویی و درآمدزایی خوبی خواهد داشت، زیرا مرکز آموزش اچ‌اس‌یی سازمان منطقه ویژه پارس یکی از مراکز معتبر و مورد تائید وزارت نفت در جنوب کشور است.

رئیس آموزش اچ‌اس‌یی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اشاره به تفاهم‌نامه همکاری این مرکز با ۱۵ مؤسسه و نهاد معتبر آموزشی اظهار کرد: برای اجرای این دوره‌ها تفاهم‌نامه همکاری با سازمان جهانی ایمنی به‌عنوان مرجع معتبر جهانی نیز امضا شد و با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا همه دوره‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی یا به صورت آنلاین برگزار شده‌اند.

ضرغام در ادامه با اشاره به راه‌اندازی کارگاه منحصربه‌فرد آموزش کمک‌های اولیه در این مرکز، گفت: نیازهای خاص منطقه پارس جنوبی با توجه به فعالیت نیروها در فراساحل و سکوها، نیازمند آموزش‌های ایمنی خاص است که این آموزش‌ها در این مرکز با توجه به شرایط کاری منطقه همگام‌سازی شده‌اند.

وی یادآور شد: این مرکز با آموزش افراد بومی و همکاری سازمان هلال احمر، دوره‌های ایمنی برای جامعه محلی را برگزار کرده که با استقبال خوبی همراه بوده و تقاضا برای برگزاری این دوره‌ها در شهرها و روستاهای منطقه پارس جنوبی همواره رو به افزایش است.

کد خبر 307929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =