تحقق برنامه‎های تولید تکلیفی در نفت و گاز زاگرس جنوبی

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران از تحقق برنامه تولید تکلیفی گاز در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی در نیمه نخست امسال خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، رامین حاتمی در نشست پیش‌بینی بهره‌دهی چاه‌های این شرکت برای نیمه دوم امسال گفت: از ابتدای امسال تا پایان شهریورماه در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی در مجموع ۲۴ میلیارد و ۷۷۹ میلیون مترمکعب گاز، معادل ۷ میلیون و ۷۸۱ هزار بشکه میعانات گازی و بیش از یک میلیون و ۱۴۰ هزار بشکه نفت تولید شده است.

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران با اشاره به اینکه میزان تحقق تولید در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی بالاتر از برنامه تکلیفی است، تصریح کرد: درصد تحقق تولید تکلیفی گاز، میعانات گازی و نفت در این شرکت به ترتیب ۱۰۰.۵، ۱۰۴.۹ و ۱۱۶ درصد بوده است.

وی از عملیات حفاری ۱۹ حلقه چاه جدید و تعمیری در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی خبر داد و افزود: در این شرکت ۱۲حلقه چاه از ابتدای امسال حفاری و راه‌اندازی شده است و هفت حلقه چاه دیگر نیز در نیمه دوم سال به پایان می‌رسد.

شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی بزرگ‌ترین شرکت زیرمجموعه شرکت نفت مناطق مرکزی ایران به شمار می‌رود. این شرکت دارای ۹ میدان گازی فعال آغار، دالان، نار، کنگان، سرخون، تابناک، هما، وراوی، شانول و دو میدان نفتی فعال سعادت‌آباد و سروستان است. گستره عملیاتی این شرکت در استان‌های فارس، بوشهر و هرمزگان است که در آینده با بهره‌برداری از میدان‌های اکتشافی جدید به استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری نیز توسعه می‌یابد.

کد خبر 308045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =